کشف 66 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 8  قاچاقچی در جزیره کیش

سرهنگ علی اصغر جمالی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در ۷۲ ساعت گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر و پایگاه یابانی کیش طی سه مرحله عملیات ضربتی موفق شدند ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش را کشف و ۸ نفر قاچاقچی و حمل کننده مواد مخدر را دستگیر کنند.

به گزارش رکنا، وی با بیان این که قاچاقچیان اکثر از نیروهای کار در جزیره هستند تصریح کرد: آنها دور از چشم از کارفرمایان خود اقدام به تهیه و ورود مواد مخدر به جزیره می کنند و از همین رو ضروری است تا کارفرماها در به کارگیری و گزینش افراد دقت لازم را به عمل آورند. آنها باید قبل از بکارگیری افراد نسبت به استعلام و اخذ سوء پیشینه اقدام کنند و همچنین اگر نیروی کاری به عنوان بیمار و معتاد در مجموعه به کار گیری می شود حتما اقدامات لازم برای ترک و بازگرداندن او به جامعه را انجام دهند.

جمالی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی کشفیات موادمخدر از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: متاسفانه ۸۰ درصد از کشفیات در داخل جزیره بوده و این زنگ خطری است برای خانواده ها است که می بایست بیشتر مراقب فرزندان شان باشند.

وی افزایش قیمت مواد مخدر در جزیره را عاملی برای ترغیب افراد به خرید و فروش آن دانست و عنوان کرد: بسیاری از کسانی که قبلا در این زمینه فعالیت داشتند و دستگیر شده بودند، دوباره وسوسه می شوند و به جرایم قبلی روی می آورند که خوشبختانه با اقدامات شایسته همکاران پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده اند.

جمالی همچنین به انهدام ۸ باند مواد مخدر از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: ۳ خودروی سنگین و ۱۰ خودروی سبک و ۵ دستگاه موتور سیکلت در این رابطه توقیف شده اند. همچنین ۲۳ مرحله طرح کنترل مبادی ورودی، ۳۲ مرحله پاکسازی نقاط آلوده و ۲۷ مرحله طرح تشدید برخورد با خرده فروش ها انجام شده است که در این طرح در مجموع ۵۰۷ نفر دستگیر شدند؛ از این تعداد ۵۹ نفر حمل کننده و قاچاقچی، ۲۲۸ نفر خرده فروش و توزیع کننده و ۲۲۰ نفر هم معتاد مواد مخدر بودند.

جمالی مبدا ورودی مواد از سرزمین اصلی را استان های مجاور ذکر و خاطرنشان کرد: این مواد توسط خودروها و در پوشش بار و کابین های سنگین وارد جزیره شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟