5 هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشدند / راکبین می توانند پارکینگ را هم انتخاب کنند

اگر پلیس طبق مقررات این موتورها را به پارکینگ منتقل می کرد باید بر آمار موتورهای رسوبی موجود اضافه می شد .
سردار محمد حسین حمیدی با اعلام این خبر گفت : پلیس راهورتهران بزرگ پنج هزار موتورسیکلت را در طرح موتور یار به پارکینگ نفرستاد .
به گزارش رکنا،  سردار محمد حسین حمیدی در خصوص این خبر گفت : در طرح موتور یار که از چند روز پیش شروع شده و ادامه خواهد داشت ، تا کنون پنج هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشده و راکبین آنها در همان محل مورد آموزش و فرهنگ سازی قرار گرفته اند .
وی گفت : چند دهه از طرح اعمال قانون و انتقال موتورسیکلت های متخلف به پارکینگ می گذرد و تکرار این اتفاق نه تنها در آموزش راکبین موتورسیکلت تاثیر نداشته بلکه باعث رسوب موتورسیکلت ها در پارکینگ ها نیز گردیده است .
رییس پلیس راهور فاتب افزود : در این طرح پس از آنکه موتورسیکلت متخلف متوقف و آموزشهایی که در همان محل توسط همکاران بنده می بیند ، راکت و جلیقه ای به وی تحویل می شود و راکب با حضور و کنار پلیس راهور مستقر در محل در خصوص تخلفات همکاران خود به آنها تذکرات لازم را داده و در نهایت فرم مربوطه را پر می نماید .
وی ادامه داد : در این طرح ابتدا راکب با نحوه عملکرد پلیس در معابر به شکلی آشنا می گردد و در وحله دوم با آموزشهایی که می بیند درصد تخلفات وی پس از این آموزش به مراتب کاهش می یابد .
وی با اشاره به اینکه این آموزش انتخاب خود موتور سوار متخلف است گفت : البته این آموزش و کمک به پلیس انتخاب خود راکب متخلف است و جریمه و انتقال به پارکینگ نیز در صورت قبول نکردن و پذیرش آموزش در انتظار موتورسوار متخلف می باشد .
حمیدی گفت : از شروع اجرای این طرح تاکنون بیش از پنج هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشده اند و حساب کنید اگر پلیس می خواست طبق قانون و در اجرای مقررات این موتورسیکلت ها را به پارکینگ منتقل کند تعداد این موتورها را می بایست به موتورسیکلت های رسوبی فعلی اضافه کرد و منتظر شد تا صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه نمایند و چنانچه مدارک ناقصی هم داشته باشند بر مدت این ترخیص اضافه می شد .
سردار حمیدی بیان داشت : با بررسی های صورت گرفته و نتایج حاصل از نظر سنجی ها مشخص گردیده میزان رضایت مندی از این طرح بسیار بالاست و این نوع آموزش در مقابل رفتن به پارکینگ بسیار مورد استقبال راکبین متخلف قرار گرفته است و پلیس نیز از این رضایتمندی بسیار استقبال می نماید .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟