وحشت از حمله گرگ هار در زنجان / تایید شد+ جزئیات

به گزارش رکنا، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نتیجه آزمایشگاهی نمونه گیری از لاشه یک قلاده گرگ با علائم مشکوک به بیماری هاری در شهرستان ایجرود مثبت اعلام شد.

حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در پی گزارش حمله یک قلاده گرگ به حیوانات اهلی روستای نجم الشیخان از توابع شهرستان ایجرود، کارشناسان حفاظت محیط زیست پس از تحویل گرگ مذکور به اداره دامپزشکی ایجرود، از حیوان مشکوک به بیماری مشترک هاری توسط دامپزشکان نمونه برداری شد.

حمله یک قلاده گرگ هار به حیوانات اهلی در ایجرود

او با بیان اینکه لاشه این گرگ بیمار به صورت کاملا بهداشتی دفن شد، افزود: نمونه با رعایت اصول ایمنی به آزمایشگاه مرجع ارسال شد که پس از بررسی، نتیجه آزمایشگاهی نمونه از نظر بیماری هاری مثبت اعلام شد.

حاج کاظمی ادامه داد: هاری یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که می‌تواند از دام و یا حیوانات درنده آلوده به انسان و یا دام سالم منتقل شود.

او با بیان اینکه بیماری هاری قابل درمان نیست، گفت: این بیماری فقط قابل پیشگیری است و سگ‌های صاحب‌دار به صورت سالانه علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: کسانی که دارای سگ هستند برای سلامتی خود و اطرافیان نسبت به واکسیناسیون آن علیه بیماری هاری اقدام کنند و در صورت مشاهده علائم پرخاشگری، گوشه‌گیری، روان‌پریشی و هرنوع رفتار غیرعادی در سگ و حیوانات اهلی دیگر، مورد را به دامپزشکان اطلاع دهند.

حاج کاظمی گفت: دامداران و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار غیرعادی از حیوانات خانگی و دام‌ها بلافاصله مورد را به شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی زنجان گزارش دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟