گفتگو با مرد شیرازی که عزرائیل را ملاقات کرد + عکس

به گزارش رکنا، کارگر جوان 35 ساله‌ای که در یک مخزن 3000 لیتری آب گرفتار شده و قادر به خروج از آن نبود، با تلاش آتش‌نشانان شیراز نجات یافت. در این حادثه که در منطقه گویوم شیراز رخ داد، کارگر جوان برای تمیز کردن جداره مخزن وارد آن شد اما فکرش را هم نمی‌کرد در آن گرفتار شود.

گرفتاری کارگر شیرازی  در مخزن 3000 لیتری

محمد احمدی درباره این حادثه به جام‌جم‌ گفت: «چند ماهی است که به‌عنوان نگهبان در باغی مشغول به کار هستم. از این مخزن که ۱۲ متر ارتفاع دارد، برای نگهداری آب و مصارف آشامیدنی و کشاورزی استفاده می‌شود. این مخزن پس از مدتی و به‌دلیل استفاده از آب و انباشته شدن خاک ناشی از بارش باران، دچار جرم شده بود. روز حادثه برای تمیز کردن جداره مخزن از جرم، وارد آن شدم. داخل مخازن، نرده‌هایی تعبیه می‌شود تا پس از تمیز کردن بتوان از آن خارج شد. پس از تمیز کردن جداره، تصور کردم می‌توان از دهانه آن خارج شوم، اما شانه‌هایم هنگام خروج از مخزن از دهانه رد نشد و گرفتار شدم. پس از این اتفاق، با همسرم تماس گرفتم و از او درخواست کمک کردم. مدتی بعد آتش‌نشانان شیراز از راه رسیدند و نجاتم دادند.»

محمد طاهری، فرمانده ایستگاه ۸ آتش‌نشانی شیراز درباره عملیات نجات گفت: «۱۴ دی ماه، ساعت ۱۶ و ۱۹ دقیقه، وقوع یک مورد حادثه در منطقه گویوم به ما گزارش شد و پس از آن دو ایستگاه آتش‌نشانی ۸ و ۲۲ برای انجام عملیات به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه، فردی پس از نظافت، قادر به خروج از مخزن نبود که با استفاده از تجهیزات ایمنی او را از مخزن خارج کرده و به سلامت به سطح زمین رساندیم.» عملیات امداد و نجات همیشه با خیر و خوشی تمام نمی‌شود و افراد فراوانی پس از وارد شدن به مخزن و گرفتار شدن در آن، جان خود را از دست می‌دهند. طاهری با اشاره به این‌که بالا رفتن از مخازن و نظافت آن بدون درنظر گرفتن نکات ایمنی، زندگی و جان افراد را تهدید می‌کند، ادامه داد: «به افرادی که قصد نظافت مخازن را دارند، توصیه می‌کنیم هنگام بالا رفتن از مخزن از ابزارهای مناسب ایمن و طناب استفاده کنند. این نگهبان نیز اگر همسرش حضور نداشت، ممکن بود پس از گیر افتادن در مخزن و به‌دلیل سرمای هوا، یخ زده و جان خود را از دست بدهد.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟