به گزارش رکنا، با دستگیری مالخران، محموله بزرگ سیم و کابل سرقت شده از خطوط هوایی انتقال برق به ارزش 10 میلیارد ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان انار با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل مقادیری سیم و کابل سرقتی در پوشش حمل ضایعات با استفاده از دو دستگاه کامیونت باخبر شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سردار عبدالرضا ناظری افزود: در این زمینه ماموران با استقرار و پایش نامحسوس محور رفسنجان-انار و شناسایی و توقیف کامیونت های مد نظر، در بازرسی از آن ها شش تن و ۴۶۸ کیلوگرم سیم و کابل سرقت شده از خطوط هوایی انتقال برق را کشف و شش متهم را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: با تشکیل پرونده و تحقیقات ماموران مشخص شد افراد دستگیر شده به عنوان مالخر، سیم های سرقتی را از شهرستان های سیرجان، رفسنجان، شهربابک و انار خریداری کردند و قصد داشتند آن ها را در پوشش حمل ضایعات به مرکز کشور منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری و کار اطلاعاتی خوب ماموران دستگیر شدند و به جرم ارتکابی خود اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی و ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان مرتبط با این مالخران خاطرنشان کرد: براساس نظر کارشناسان در پی وقوع این سرقت ها حدود ۶۰ میلیارد ریال به شبکه و تاسیسات برق خسارت وارد و ارزش این تجهیزات برق رسانی۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
توکلی

کدخبر: 643452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟