تمساح 3 و نیم متری از کجا به دریاچه چیتگر رسید ؟! / 2 فرضیه ترسناک + فیلم
حجم ویدیو: 33.16M | مدت زمان ویدیو: 00:03:29

تمساح در اطراف دریاچه چیتگر واکنش های بسیاری را در پی داشت.

به گزارش رکنا ، سید آرش حسینی میلانی در این باره گفت: "احتمال دارد تمساح خانگی قاچاق که این روز‌ها رواج پیدا کرده، رتوسط یک شهروند غیرمسئول در دریاچه چیتگر رها شده باشد. شواهدی از جمله نوعی رد پا وجود دارد که باعث به وجود آمدن تردید‌هایی در وجود داشتن این حیوان در دریاچه شده است و به همین دلیل، طعمه‌گذاری‌هایی انجام شده تا اگر چنین موضوعی صحت دارد، هرچه سریع‌تر موضوع شفاف شده و امنیت شهروندان و آسایش خاطر آن‌ها فراهم شود."

این خبر باعث بسته شدن دریاچه چیتگر و آغاز جستجوی این تمساح 3 و نیم متری شد و تعطیلی دریاچه چیتگر واکنش های مختلف را در پی داشت. شینا انصاری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران گفت که بعید است تمساحی در چیتگر باشد. مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از آغاز جستجو تمساح در دریاچه چیتگر توسط تیم‌های آتش‌نشانی خبر داد و صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر به صراحت اعلام کرد: طی چند ماه گذشته حدود 3 نفر اعلام کرده‌اند که حیوانی شبیه تمساح در دریاچه چیتگر مشاهده کرده‌اند که البته این موضوع هنوز تأیید نشده است ولی از آنجایی که ایمنی مردم در اولویت است مدیریت مجموعه مبادرت به کنترل و بررسی این موضوع کرده که مشخص شود که آیا مسأله در حد شایعه است یا واقعیت دارد.

اسماعیل کهرم -اسماعیل کهرم بوم‌شناس و فعال محیط زیست ایرانی- از چگونگی امکان وجود یک تمساح در دریاچه چیتگر، نحوه رسیدن آن به دریاچه و نوع تغذیه و کمکی که در صورت وجود آن در دریاچه این تمساح نیاز دارد به رکنا گفت که در ادامه می خوانید: در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در پاسخ به این سوال که تمساح می تواند در دریاچه چیتگر زنده بماند؟ تاکید کرد: قرار نیست تمساح در دریاچه چیتگر باشد. تمساح پوزه کوتاه ایرانی در رودخانه های سرباز در استان سیستان و بلوچستان هستند.

تمساح های ایرانی خونسرد هستند و آفتاب می گیرند

وی افزود: تمساح های سیستان و بلوچستان برخلاف تمساح های آفریقا، تمساح های آب شیرین زندگی می کنند و خونسرد هستند و انرژی خود را از آفتاب می گیرند و در آفتاب می خوابند. اگر تمساحی در دریاچه چیتگر باشد به ساحل آمده می خوابد و دهانش را باز می کند. حداکثر نیم ساعت در آب می مانند. هوا تنفس می کند. مثلا قورباغه یا ماهی کوچکی بخورد یکی، دو روز با آن سر می کند.

دهان تمساح را ببندند می میرد

اسماعیل کهرم با اشاره به این که چند فرضیه وجود دارد، گفت: کسی این تمساح را گرفته ولی نتوانسته در خانه آن را نگهداری کند. پوزه تمساح را با چسب می بندند و تمساح نمی تواند تکان بخورد و او را رها می کنند. اگر به دهان این تمساح چسب زده و او را رها کرده باشند، می میرد. اما فرضیه دیگر این است که از باغ وحش تهران فرار کرده باشد. این تمساح ها شامه بسیار قوی دارند و از چند کیلومتری بوی آب را تشخیص می دهند. امیدوارم اگر این تمساح وجود دارد آتش نشانی با تور ماهی گیری این حیوان را بگیرد و به سیستان و بلوچستان انتقال یابد یا به باغ وحش ارم بفرستند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟