از لقاح تا به دنیا آمدن یک نوزاد ۲۷سال طول کشید

به گزارش رکنا،یک زوج آمریکایی اخیرا صاحب نوزادی شدند که لقاح او ۲۷ سال پیش روی داده بود.
به گزارش رسانه های آمریکا رویان یا یاخته رشد کننده این نوزاد در ماه اکتبر سال ۱۹۹۲ پس از اهداء منجمد شده بود. گمان می رود که تولد این نوزاد رکورد دوره انجماد رویان را شکسته باشد. تینا و بن گیبسون، زوج جوان اهل ایالت تنسی در آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن/ اسفند سال گذشته شمسی) این رویان منجمد شده را به فرزندی قبول کردند.
در نتیجه با کمک مرکز ملی اهدای رویان در ایالات متحده یاخته منجمد شده به رحم تینا گیبوسن منتقل شد و به این ترتیب دوره بارداری او آغاز شد. این مادر آمریکایی اواخر ماه اکتبر (اوایل آبان) نوزاد خود را به دنیا آورد.
نوزاد یک ماهه این زوج رکورد قبلی دوره انجماد رویان را که متعلق به خواهرش بود شکست. خواهر او از لقاحی که ۲۴ سال پیش از تولدش روی داده بود به دنیا آمد.
تینا و بن گیبسون که به دلیل نازایی نمی توانستند صاحب فرزند شود اکنون با کمک انجماد رویان ها صاحب دو فرزند هستند. تینا گیبوسن به این ترتیب اکنون صاحب دو فرزندی است که لقاح آنها هنگامی که او تنها یک سال داشته انجام شده است.
مرکز ملی اهدای رویان در ایالات متحده آمریکا (NEDC) که در سال ۲۰۰۳ میلادی پایه گذاری شد تاکنون زمینه تولد بیش از هزار نوزاد را فراهم کرده است.
یاخته رشدکننده انسان پس از لقاح تا پایان هفته هشتم رویان نام دارد و پس از آن جنین خوانده می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟