پشت پرده فوت نوزاد بوکانی

​​​​​​​به گزارش رکنا، صبح روز جمعه (7 آذرماه) یک مادر باردار در روستای بیتولی وضع حمل می کند. مرکز EOC استان آذربایجان غربی به مرکز پیام فوریتهای پزشکی بوکان ماموریت می دهد که یک دستگاه آمبولانس با حضور کارشناسان فوریتهای پزشکی به محل اعزام کند.

یک ساعت بعد از اعزام، فوریتهای پزشکی بوکان از خودروی امداد جهانگردیدر خواست کمک می کند و دو دستگاه ماشین آفرود به محل اعزام می شوند. آمبولانس از سه راه تکانتپه تا سد شهید کاظمی بوکان بکسل می شود.و از آن مسیر به بعد پرستار و ماما با یک خودرو آفرود و با تردد از روی تاج سد راهی روستای بیتولی می شوند.

با رسیدن آفرود به این روستا، مادر باردار نجات پیدا کرد و اما نوزاد فوت شد. انتشار این خبر در فضای مجازی افکارعمومی را متاثر کرده است.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان در خبری نوشت: « به دلیل ‌کولاک و راه بندان شدید دستیابی به محل با سختی میسر بوده سپس با همکاری اداره راه شهرستان بوکان و خودروی امداد جهانگردی مادر زائو تحویل بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان شد. متاسفانه نوزاد تازه متولد شده قبل از رسیدن نیروهای امدادی فوت کرد.»

شبکه بهداشت و درمان بوکان در خصوص این حادثه دو سئوال را بی جواب گذاشته است:

یک: چرا آمبولانس دو دیفرانسیل مساعد برای شرایط سخت و کوهستانی به روستای بیتوله اعزام نشده است؟

دوم: علت مرگ نوزاد چه بوده است؟ آیا تاخیر در رسیدن اورژانس علت این حادثه بوده است؟آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟