حفاری‌های غیرمجاز در دامغان/ 8 نفر دستگیر شدند

به گزارش رکنا، مهدی قاسمی از کشف دو فقره حفاری غیرمجاز در روستاهای مناطق جنوب و شمال دامغان خبر داد و بیان کرد: برخی افراد سودجو با وسوسه گنج‌یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، به حفاری غیرمجاز اقدام کرده بودند.

او با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز در مناطقی از شمال دامغان اظهار کرد: با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان و کمین‌های شبانه نامحسوس، ۶ نفر حین حفاری شبانه شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان ادامه داد: بر اساس گزارش مردمی از روستای برم دامغان مبنی بر رفت‌وآمد افراد مشکوک در تپه‌های تاریخی واقع در جنوب شهرستان، نیروهای یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی شهرستان دامغان با حضور به‌موقع در منطقه به شناسایی دو حفار غیرمجاز موفق شدند.

قاسمی افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

او یادآور شد: هم‌وطنان و دوست‌داران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟