ابتلای ۲۳ مادر باردار به کرونا در بردسکن

ابتلای زنان باردار به کرونا / به گزارش رکنا، مهدی عاقل‌تر افزود: تا کنون ۹ نفر از این مادران بستری و تعدادی از آن‌ها پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۴ نفر از مادران باردار در بیمارستان بستری هستند که ۲ نفرشان در بردسکن و ۲ نفر دیگر در مشهد تحت درمان قرار دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت و حفظ جان مادران باردار از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است، به همین دلیل تمام تلاش خود را بر حفظ سلامتی آن‌ها به کار گرفته‌ایم.

وی مطرح کرد: چون ابتلای مادر باردار به کرونا می‌تواند عوارضی را بر روی جنین داشته باشد، باید به‌ محض مشاهده علائم کرونا از جمله احساس تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و لرز فورا به بیمارستان مراجعه کنند تا هرچه زودتر تحت درمان قرار گیرد.

عاقل‌تر استفاده از ماسک و تعویض مرتب آن، شست و شوی دست‌ها قبل و بعد از دور انداختن دستکش و ماسک، برقراری تبادل جریان هوا در منزل، در دسترس بودن مواد غذایی و سایر ملزومات در منزل، پرهیز از حضور در اجتماعات و... را از مواردی دانست که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بردسکن بستری هستند و همچنان شهرستان در وضعیت حاد و قرمز قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن افزود: به رغم افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و هشدارهایی که مدام داده می‎شود اما هنوز آن‌گونه که باید پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان رعایت نمی‌شود که می‌طلبد نظارت‌ها بیشتر شوند.

وی همچنین از فوت مادر باردار بردسکنی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: این مادر باردار که هفته ۳۴ بارداری‌اش و زایمان دومش بوده، ششم آبان ماه، پس از مراجعه به مراکز درمانی به خاطر افت سطح اکسیژن و درگیر شدن ریه بلافاصله در بیمارستان بستری می‌شود.

عاقل‌تر اظهار کرد: چون نوزاد باید سزارین می‌شد و از سویی در شهرستان ICU نداشتیم. از سوی دیگر وی به مراقبت‌های ویژه نیاز داشت که نهایتا طی هماهنگی‌های به عمل آمده به مشهد اعزام گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن بیان کرد: اگر چه سطح هوشیاری این مادر باردار در مشهد خوب و هوشیار بوده اما پس از سزارین در هشتم آبان ماه با افت سطح اکسیژن مواجه می‌شود که متأسفانه به رغم تلاش‌های کادر پزشکی فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حال نوزاد مساعد بوده و به خاطر نارس بودن در دستگاه نگهداری می‌شود، تصریح کرد: فرزند اول این مادر بردسکنی ۵ ساله است.

عاقل‌تر گفت: به جز مورد اخیر تا کنون مادر باردار و نوزاد و یا کودکی در شهرستان نداشتیم که بر اثر ویروس کرونا فوت کرده باشد، چون مادران باردار نیاز به پیگیری‌ها بیشتر و مراقبت‌های ویژه دارند اکثر آن‌ها به مناطق مجهزتر مانند مشهد اعزام می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟