رانش زمین جاده روستای گومه‌لیان مهاباد را مسدود کرد

به گزارش رکنا، محسن خادمی روز چهارشنبه  اظهار داشت: راه دسترسی این روستا به خاطر رانش زمین و باران شدید شب گذشته مسدود شده است که تیم‌های راهداری اضطراری این شهرستان با استفاده از ادوات راهداری شامل لودر، گریدر و کمپرسی برای بازگشایی این مسیر به منطقه اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به سخت‌گذر و کوهستانی بودن این مسیر، احتمال دارد که راه دسترسی این روستا تا آخر وقت امروز بازگشایی شود و اهالی این روستا بتوانند در این مسیر تردد کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال در این شهرستان افزود: هم‌اکنون در حال انباشت ۶ هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری هستیم.

وی اضافه کرد: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان)، "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت و "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) ذخیره‌سازی می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی محورهای روستایی، ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

"خادمی" با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۷ درصد راه‌های روستایی مهاباد آسفالت است گفت: این شهرستان با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

وی افزود: راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است.

روستای ۳۰ خانواری "گومه‌لیان" در بخش خلیفان و در ۲۵ کیلومتر غرب مهاباد و در مسیر جاده "حاجی‌مامیان" واقع شده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟