سیر تا پیاز پیش بینی‌های سیمپسون‌ها در مورد ترامپ + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 53.91M | مدت زمان ویدیو: 00:09:08

به گزارش رکنا، کارتون «سیمپسون ها» بلندترین مجموعه تلوزیونی «کمدی موقعیت» آمریکایی است که از 17 دسامبر 1989، تاکنون، از شبکه فاکس پخش می شود.

این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اسپرینگ فیلد، اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد. مدتی است که انیمیشن سیمپسون‌ها (The Simpsons) با پیش‌بینی‌ها یا پیش گویی‌هایی که درباره آینده داشته‌اند، به شهرت زیادی دست پیدا کرده است.

این پیش‌بینی‌های عجیب و غریب از حوزه سرگرمی فراتر رفته و در این روزها شاهد پیش‌گویی در بخش‌های مختلف سیاسی، فناوری و مهم تر از همه، بیماری کرونا، معضلی که این روزها همه ما را کم و بیش درگیر خود کرده، هستیم.

پیش گویی‌های جالبی که باعث شده است این پرسش بارها مطرح شود که چگونه یک کارتون می تواند آینده را پیش گویی کند؟! با وجود اینکه پاسخ مشخصی برای این پرسش تاکنون ارائه نشده است.

پیشگویی مرگ ترامپ در سال 2020

کارتون سیمپسون (8)

این روزها با ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا(ترامپ) به کرونا آن هم درست چند ماه قبل از انتخاب ریاست جمهوری، بار دیگر این کارتون عجیب و غریب که تقریبا بیشتر پیشگویی‌هایش به حقیقت پیوسته بر سر زبان‌ها افتاده! این پیشگویی کارتون سیمپسمون‌ها درباره‌ی ترور و مرگ ترامپ در سال 2020 است. همانطور که در مطالب پپیشین از پیشگویی سیمپسون‌ها درباره ریاست جمهوری ترامپ در سال 2000 گفتیم این بار این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ تصویری از ترامپ پس از ترور و در تابوت را نشان میدهد. این ویدئو که به کارتون سیمپسون‌ها نسبت داده شده اولین بار از یک سایت اسپانیایی منتشر و در فضای مجازی پخش شد.

پیشگویی بوجود آمدن ویروس کرونا

کارتون سیمپسون (12)

در یکی از قسمت های این انیمیشن در سال 1993در فصل چهارم قسمت Marge in Chains، کارخانه‌ای را نشان میدهد که از متن روی جعبه های آنجا پیداست مربوط به آسیای شرقی و کشور اوزاکای ژاپن است. دو نفر در حال مکالمه با هم هستند که ناگهان یکی از کارکنان عطسه میکند، از دهان او یک ویروس بیرون میاید، آنها ویروس‌ها را درون جعبه ها قرار می‌دهند.

پیشگویی دریافت جایزه نوبل

کارتون سیمپسون (13)

در سال 2016 بود که پروفسور بنت هولمستروم (Bengt Holmström) از دانشگاه MIT، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که دقیقا 6 سال قبل در قسمت اول فصل بیست و دوم انیمیشن سیمپسون‌ها، بر سر دریافت جایزه نوبل اقتصاد توسط این دانشمند شرط‌بندی شده بود. در این قسمت مشاهده می‌کنید که مارتین، لیزا، دیتابیس و مایل‌هاوس بر روی یک برگه کاغذ، اسامی افرادی که تصور می‌کردند جایزه نوبل به آن‌ها اهدا خواهد شد را نوشته بودند.

پیشگویی اختراع ساعت‌های هوشمند

کارتون سیمپسون (1)

در قسمت 19 فصل ششم انیمیشن The Simpsons که در سال 1995 منتشر شد، شاهد نمایش ساعت هوشمند بودیم که این پیش‌بینی حدود 20 سال بعد و در سال 2014 به حقیقت پیوسته است. در این قسمت، زمانی‌که لیزا با یک فرد پیشگو ملاقات می‌کند، به او می‌گوید که احتمالا در آینده با شخصی به نام هیو آشنا می‌شود و با او نامزد می‌کند. در طی صحنه‌های بعدی مشاهده می‌کنیم که هیو با ساعت خود صحبت کرده تا به وسیله آن سفارش غذا دهد.

پیشگویی به وجود آمدن ویروس ابولا

کارتون سیمپسون (2)

یکی از اتفاقات که در این انیمیشن بسیار دقیق و عجیب پیش‌بینی شده، شیوع بیماری وحشتناک ابولا پیش از وقوع آن بود. در سال 1997در قسمت سوم از فصل نهم این کارتون یکی از شخصیت های کارتونی مشغول خواندن کتابی با عنوان «جورج کنجکاو و ویروس ابولا» است. در سال 2014 ویروس ابولا در غرب آفریقا گسترش یافت و باعث مرگ افراد زیادی شد.

پیشگویی ساخت برج شارد

کارتون سیمپسون (3)

در فصل ششم از این مجموعه که در سال 1995 پخش شد، در یکی از قسمت‌های آن با نام «عروسی لیزا» چندین پیش‌بینی غیر منتظره اتفاق افتاد. در جریان سفر لیزا به شهر لندن، درست در پشت محدوده تاور بریج لندن، یک آسمان‌خراش دیده می‌شود.

علاوه بر اینکه این برج غول‌پیکر شباهت زیادی با برج شارد دارد، بلکه از نظر موقعیت مکانی نیز دقیقا در محل کنونی آن بنا شده است. ساخت این برج 14سال بعد از پخش قسمت 19 فصل ششم و در سال 2009 آغاز شد.

پیشگویی سانسور مجسمه میکل آنژ

کارتون سیمپسون (4)

در قسمت نهم از فصل دوم انیمیشن سیمپسون‌ها در سال 1990 با نام «سوزش و خارش و مارژ»، تعدادی از اهالی اسپرینگ‌فیلد به وضعیت مجسمه میکل‌آنژ که در یکی از موزه‌های محلی واقع شده بود، معترض شدند. جریان از این قرار بود که آن‌ها برهنگی و بی‌شرمی این مجسمه مشهور را زشت و ناپسند تلقی می‌کردند. در ادامه این سانسور در سال 2016 تبدیل به واقعیت شد. معترضان روسی درخواست کرده بودند به یک کپی از مجسمه متعلق به رنسانس که در مرکز سنت پترزبورگ قرار داشت لباس بپوشانند.

پیش‌گویی دو اتفاق مهم از فصل هشتم سریال Game of Thrones

 

کارتون سیمپسون (5)

یکی از مهم‌ترین پیش‌بینی‌های سریال The Simpsons که امروز رنگ واقعیت به خود گرفته، پیش‌بینی فصل هشتم و پایانی سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) است. در اپیزود اول از فصل بیست‌ونهم سریال The Simpsons که در سال 2017 عرضه شد، به دوران قرون وسطی سفر می‌کنید که در آنجا شهر اسپرینگ‌فیلد که به اسپرینگ‌فیلدیا تغییر نام پیدا کرده، به یک شهر قدیمی تبدیل شده و در آنجا یک اژد‌ها را می‌بینیم که بیشتر تمرکز این قسمت روی نسخه یخی مادر مارج بود. همچنان در طول این قسمت، شهر اسپرینگ‌فیلدیا مورد حمله یک اژد‌ها قرار می‌گیرد که خانواده سیمپسون‌ها نیز در حال تماشای این صحنه هستند. در ادامه این صحنه، اژد‌ها تمام شهر را به آتش می‌کشد؛ این سکانس در کمتر از دو سال بعد و در یک سریال محبوب دیگر به حقیقت پیوست! اگر از طرفداران سریال تاج‌وتخت باشید، در جریان هستید که در قسمت پنجم و ما قبل پایانی فصل هشتم سریال Game of Thrones که The Bells (ناقوس‌ها) نام داشت، دنریس تارگرین پس از دیوانگی، شروع به آتش زدن منطقه پادشاهی می‌کند. این تنها اشاره به سریال بازی تاج و تخت نبود و در ادامه همین قسمت، این اژد‌ها شروع به آتش زدن مادر یخی مارج نیز می‌کند. آیا این صحنه شما را به یاد صحنه آتش زدن نایت کینگ توسط دنریس در قسمت سوم فصل پایانی این سریال که The Long Night (شب طولانی) نام داشت نیانداخت؟

جالب است که چنین شباهت‌هایی مانند نایت کینگ و مادر مارج که از آتش اژد‌ها حتی یک زخم هم روی آن‌ها نیفتاده بود، بسیار عجیب مسخره باشد و شاید هم دیوید بنیاف و دی. بی. وایس پس از تماشای قسمت The Serfsons از سریال The Simpsons برای خلق این صحنه‌ها ایده گرفته بودند، اما در هر حال سیمپسون‌ها یکی از دقیق‌ترین و بهترین پیش‌بینی‌ها را پیش از پایان سریال انجام داده بودند. درواقع این پیش‌بینی به تنهایی می‌تواند به‌عنوان یک پیش‌بینی قابل اعتماد از سریال The Simpsons نیز محسوب شود.

پیشگویی خرید کمپانی فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی

کارتون سیمپسون (6)

در قسمت پنجم فصل دهم این انیمیشن که در سال 1998 منتشر شد، شخصیت ران هاوارد، وظیفه کارگردانی یک فیلم را قبول کرد که هومر فیلمنامه این فیلم را برای کمپانی فاکس قرن بیستم نوشته بود. پس از این اتفاق، تصویر یک ماه بعد نشان داده شد که در آن فاکس قرن بیستم به‌عنوان یکی از بخش‌های والت دیزنی معرفی شده بود که در آن زمان همه فکر می‌کردند که یک شوخی با شرکت اصلی خانواده سیمپسون است، اما کمتر از 20 سال بعد این اتفاق واقعا در جهان وقعی رخ داد و شرکت‌های دیزنی و فاکس قرن بیستم در اواخر سال 2017 به توافق رسیدند و در نهایت این قرارداد در سال 2018 با مبلغ 71 میلیارد دلار نهایی شد تا بزرگ‌ترین ادغام تاریخ سینما و تلویزیون رخ دهد.

به اعتقاد بسیاری از طرفداران این پیش‌بینی شاید بزرگ‌ترین پیش‌بینی انیمیشن The Simpsons باشد که امروز به حقیقت پیوسته و حال می‌بینیم که سیمپسون‌ها به بخشی از دارایی‌های دیزنی تبدیل شده است.

پیشگویی شکار ماهی سه چشم

کارتون سیمپسون (7)

در یکی دیگر از قسمت‌های سریال سیمپسون ها که در سال 1990 پخش شد، بارت یک ماهی دارای سه چشم با نام بلینکی در رودخانه کنار نیروگاه شکار کرد. حدود یک دهه بعد، یک ماهی سه چشم در دنیای واقعی و درون یک مخزن آب در آرژانتین کشف شد.

پیش بینی انیمشین سیمپسون ها از انتخابات آمریکا / آیا آینده‌ای ترسناک در انتظار جهان است؟

کارتون سیمپسون (10)

انیمیشن سیمپسون ها در جدیدترین قسمت خود پیش بینی جالبی از انتخابات آمریکا داشته و آینده‌ای ترسناک را در سال آینده به تصویر می‌کشد.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا امروز برگزار شد و دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت سختی برای حضور در کاخ سفید دارند. نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت نزدیک بین این دو کاندید ریاست جمهوری است. در همین حال، سریال انیمیشنی سیمپسون ها که به پیش‌بینی‌های درستش از وقایع مختلف جهان شهرت دارد، دیروز یعنی 2 نوامبر در جدیدترین قسمتش پیش‌بینی جالبی از این انتخابات آمریکا داشت.

این قسمت از کارتون سیمپسون ها یک هشدار جدی برای بینندگان در مورد دونالد ترامپ داد و نشان داد که اگر قرار باشد دونالد ترامپ برای دوره دوم مجددا به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، اوضاع خیلی بد پیش خواهد رفت و در سال 2021 جنگ و قحطی دنیا را فرا می‌گیرد. حتی در این بخش، اشاره‌ای هم به ایران شده است.

در این قسمت دیده می‌شود که رای دهندگان اسپرینگ فیلد در صف طولانی منتظرند تا به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند. سپس هومر دیده می‌شود که هنوز در خانه منتظر است و همسرش از او می‌خواهد که بیرون برود و رای بدهد، چرا که رای او به رئیس جمهور، هیچ‌گاه تا این اندازه مهم نبوده است. هومر سپس راهی ایستگاه رای‌گیری می‌شود، اما هنوز بلاتکلیف است که به چه کسی رای بدهد. در این لحظه، لیزا از هومر می‌پرسد چگونه بعد از چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، هنوز نمی‌داند به چه کسی رای بدهد.

کارتون سیمپسون (9)

سپس هومر نگاهی سریع به چهار سال گذشته و اتفاقاتی انداخت که در دوران ریاست جمهوری ترامپ افتاد و فکر همه کارهای ترامپ مانند قرار دادن کودکان در قفس، پرداخت فقط 750 دلار مالیات، تبعیض نژادی بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان و خروج آمریکا از توافق آب و هوایی، لرزه به اندام او می‌اندازد. این فلاش بک با این جمله به پایان می‌رسد که «ما حتی بدترین مورد را نگفته‌ایم»

هومر مصمم به ایجاد تغییر می‌شود و می‌گوید قبل از رای دادن باید کاری انجام دهد. بینندگان متقاعد می‌شوند که هومر به رقیب ترامپ و نامزد دموکرات، جو بایدن رای خواهد داد. در ادامه دیده می‌شود که اگر هومر این رای تعیین کننده را ندهد، چه فاجعه‌ای در راه خواهد بود. ما می‌بینیم که هومر در سال 2021 به صورت زره پوش روی پشت بام نشسته است و اسپرینگ فیلد به آخرالزمان رسیده و ربات‌های وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در خیابان‌ها گشت زنی می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟