بستری 67 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل

به گزارش رکنا، دکتر شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان در ادامه موج سوم همه‌گیری کووید.۱۹ گفت: ظرفیت مراکز درمانی این استان برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است به طوری که هم‌اکنون ۴۲۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

او تعداد جانباختگان کرونا در استان اردبیل از زمان شیوع این بیماری تاکنون را ۷۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: هم‎اکنون ۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونای بستری در مراکز درمانی این استان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

جولان ویروس کرونا در استان اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با اشاره به ترخیص ۴۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

دکتر حبیب زاده همچنین اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

او سه هفته پیش نیز نسبت به شیوع پیک بعدی کرونا در استان اردبیل در اواسط آبان ماه هشدار داده بود و شواهد آماری و اظهارات این مقام مسئول نشان می‌دهد که این استان وارد پیک سوم شیوع کرونا شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت این استان را درباره شیوع کرونا، بحرانی خواند و افزود: روند رو به صعود شیوع کرونا هر روز ادامه دارد و بدون همراهی و رعایت مردم این فرایند قابل کنترل نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟