زنگ خطرکرونا در مهمترین استان ایران + جزییات

کرونا / به گزارش رکنا، حمید رضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تبدیل شرایط هشت شهرستان استان به وضعیت بحرانی، این شهرستان‌ها در شرایط خیلی حساس قرار دارند و ممکن است ظرفیت بیمارستان‌ها پر شود و این بدان معنی است که میزان بستری‌ ها در حال افزایش است.

 

او افزود: در قسمتی از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا آمده است هر وقت که موارد پیشگیری به درستی رعایت نشود و میزان ابتلا و بستری بیماران زیاد می‌شود، باید اعمال محدودیت‌ها را تشدید کرد، اگر چه تحمل این محدودیت‌ها در دراز مدت ممکن است برای مردم بسیار سخت و ناخوشایند باشد، اما راه دیگری وجود ندارد تا سرعت زنجیره انتقال را کاهش دهیم.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با این حال زمانی که وضعیت یک شهرستان به حالت بحرانی تبدیل شد علاوه بر اعمال محدودیت‌های سه و چهار، محدودیت‌های گروه دو نیز برای آن‌ها اعمال می‌شود.

رحیمی به ظرفیت بیمارستان واسعی شهرستان سبزوار اشاره کرد و افزود: این بیمارستان ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد که در حال پر شدن است.

24 نفر طی 48 ساعت در نیشابور بر اثر کرونا فوت کردند

سامانه ماسک وزارت بهداشت از روز پنج شنبه به طور رسمی نیشابور را به رنگ سیاه در آورد. مطابق آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان‌های فیروزه و زبرخان را نیز تحت پوشش دارند و روز جمعه منتشر شد، ۱۲ نفر فوت کرده اند که این آمار برای روز پنج شنبه ۱۴ نفر بود.مطابق آخرین آمار با بستری شدن ۳۱ نفر دیگر تعداد بستری شدگان کرونا در نیشابور به ۲۴۸ نفر رسید. همچنین تعداد کل بستری شدگان کرونا از ابتدا در نیشابور عدد ۵ هزار و ۴۴۸ را نشان می‌دهد که چهار هزار و ۵۲۸ نفر از آن‌ها از بیمارستان مرخص شده اند.

محدودیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در نیشابور اعمال شده است

علیرضا قامتی فرماندار نیشابور هم گفت: پس از جلسه شورای تامین شهرستان محدودیت‌های شغلی دو، سه و چهار را روز پنج شنبه به قسمت‌های مختلف ابلاغ کرده ایم.

او افزود: برای اجرای این‌مصوبات به کمک مردم نیازمندیم و در عین حال با افراد خاطی مطابق قانون برخورد خواهیم کرد.

کاشمر وارد وضعیت سیاه کرونایی شد

محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز گفت:براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا، کاشمر با عبور از وضعیت پرخطر (قرمز) وارد شرایط بحرانی (سیاه) شد.

او با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در کاشمر افزود: هم اکنون در بیمارستان شهید مدرس (ره) با ظرفیت کامل و در یکی از بخش‌های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر از بیماران بستری مبتلا به کرونا مراقبت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با ابراز تاسف از بی توجهی برخی همشهریان به شرایط و وضعیت کرونا در کاشمر ادامه داد: متاسفانه عده‌ای بدون درنظر گرفتن شرایط بحرانی، اقدام به برگزاری مراسم تعزیه، عروسی، جشن تولد و دورهمی به صورت خانگی در نقاط شهری و روستایی می‌کنند که این کار علاوه بر تشدید شرایط و افزایش تعداد مبتلایان، باعث به خطرافتادن جان افراد شرکت کننده در این مراسم می‌شود.

یزدانی به پذیرش بیماران کرونایی از شهرستان‌های کوهسرخ و خلیل آباد در بیمارستان کاشمر اشاره و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ۲۵ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های کاشمر ساکن خیابان قائم کاشمر هستند.

شناسایی 92 بیمار مبتلا به کرونا در سبزوار

محمد باقرزاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شش بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه فوت کرده اند و ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز در این مدت شناسایی شده اند.

او افزود: تا روز پنج شنبه ۱۵ آبان امسال مجموع مبتلایان در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به چهار هزار و ۴۳۰ نفر و مجموع جان باختگان در این منطقه به ۲۸۹ نفر رسیده است.

علی کیانی رئیس اتاق اصناف سبزوار نیز گفت: باتوجه به مصوبه ستاد ملی کرونا از۱۴ آبان ۳۰ عنوان شغلی شامل ۱۴ اتحادیه صنفی در گروه شغلی دوم در سبزوار تعطیل شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟