تحمل 6 ماه حبس تعزیری جزای قصاب متخلف در بیرجند

به گزارش رکنا، علیزاده رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در پی بازرسی‌های بهداشتی اکیپ واحد نظارت شبکه از قصابی‌های سطح شهرستان بیرجند یک قصاب متخلف شناسایی شد.

 قصاب متخلف در بیرجند نقره داغ شد

او افزود: این قصاب متخلف اقدام به کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت خارج از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کرده بود.

علیزاده ادامه داد: جهت رسیدگی‌های بیشتر و اعمال مجازات، قصاب متخلف به مراجع قضایی معرفی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ومحرز شدن جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند در پایان به مردم گفت: برای حفظ سلامت خود و خانواده در هنگام خرید گوشت به مهر و نشان بهداشتی دامپزشکی دقت کرده و از خرید گوشت فاقد هویت خودداری کنند.

او همچنین عنوان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه تخلفات ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.

گفتنی است، بازرسی و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از تولید تا عرضه به وسیله کارشناسان دامپزشکی برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حال انجام است ضمنا توجه به هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی و تهیه فراورده‌های خام دامی از مراکز مجاز عرضه که تحت نظارت دامپزشکی است مطمئن‌ترین راه تضمین سلامت شهروندان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟