ابتلای بیش از 11 هزار کردستانی به کرونا

به گزارش رکنا، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان سنندج با اشاره به گزارش عملکرد کنترل بیماری کرونا بر اساس سامانه سیب گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۳۷ هزار و ۷۰۲ نمونه به آزمایشگاه ارسال شده که از این میزان ۱۱ هزار و ۵۴۵ مورد مثبت و ۲۱ هزار و ۷۱۲ مورد منفی اعلام شده است.

جولان ویروس کرونا در استان کردستان

او افزود: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت بعنوان واحد‌های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تعداد ۱۷ مرکز تحت عنوان مراکز منتخب کووید-۱۹ در سطح استان به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعین را به عهده دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد خدمات ارائه شده در مراکز جامع سلامت منتخب استان را در مرحله اول ۲۱ هزار و ۴۵۸ خدمت عنوان کرد و افزود: در مرحله دوم ۳۶ هزار و ۴۰۴ هزار و در مرحله سوم ۱۴ هزار و ۴۱۰ مورد خدمت انجام شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۶ پزشک، ۲۳۸ نفر مراقب سلامت، ۶۰ نفر کارشناس آزمایشگاه، ۸۴ نفر در واحد پذیرش، ۱۶ نفر خدمتگزار و ۶۰ نفر رابط بهداشت بیمارستان و مراکز منتخب در شیفت‌های تعین شده در این مراکز فعالیت و حضور دارند.

اوبا اشاره به درصد پیگیری سایت سلامت نسبت به بیماری کرونا در استان طی سه مرحله گفت: در مرحله اول ۸۹.۱۹ درصد، مرحله دوم ۸۹.۱۵ درصد و در مرحله سوم ۶۰ درصد جمعیت استان از لحاظ این بیماری پیگیری شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ربالگری بیماری کووید-۱۹ تا کنون طی سه مرحله در استان انجام گرفته است و جمعیت استان از نظر ابتلا به این بیماری توسط مراقبین سلامت و بهورزان غربالگری شده‌اند.

به گفته فلاحی، متعاقب معرفی سایت www.salamat.gov.ir جهت انجام خودارزیابی بیماری کووید-۱۹ در افراد دارای علائم بیماری و اجرای غربالگری از ابدای شیوع بیماری کرونا در استان در سه مرحله، بیش از ۹۱ درصد این افراد در مرحله اول، ۹۰ درصد در مرحله دوم و ۸۴.۷۲ درصد در مرحله سوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت پیگیری شده و اقدامات لازم جهت درمان آن‌ها صورت گرفته است.

او خاطرنشان کرد: خدمات مربوط به غربالگری بیماری کووید-۱۹ و پیگیری‌های مربوطه همچنان در حال اجرا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟