ایران بارانی می شود / کاهش آلودگی هوا به دلیل جو ناپایدار

به گزارش رکنا ، «صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، با اشاره به سامانه‌ بارشی در کشور، بیان کرد: سامانه‌ بارشی که از چند روز قبل وارد کشور شده بود، دیروز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان گیلان و اردبیل بارش‌هایی را به همراه داشت که انتظار داریم این سامانه فعالیت خودش را در کشور ادامه دهد.

وی ادامه داد: امروز (۱۵آبان) برای استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش‌های شمالی و غربی کردستان انتظار بارش‌هایی را داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در مورد وضعیت فردا (۱۶ آبان) گفت: دامنه‌ی بارش‌ها برای فردا وسیع‌تر خواهد شد، به غیر از استان‌های آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی، در استان‌های اردبیل گیلان، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان و حتی تا شمال استان خوزستان، ایلام، استان لرستان و همچنین بخش‌هایی از استان قزوین بارش‌هایی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در قسمت‌های شمالی استان تهران و البرز بارش باران را انتظار داریم که برای روز یکشنبه (۱۷ آبان) این سامانه ادامه خواهد داشت و در واقع هفته آینده هفته‌ای پر بارش برای استان‌های نیمه غرب و شمال غرب کشور خواهد بود.

انتظار آلودگی در شهر تهران را نداریم

ضیائیان در رابطه با شهر تهران، افزود: برای شهر تهران هم با توجه به شرایطی که ذکر کردم، انتظار آلودگی نمی‌رود، چون جو ناپایدار شده و از آن حالت سکون خارج شده است و بنابراین انتظار نداریم که انباشت آلاینده ها به وجود بیاید.

وی ادامه داد: احتمال بارش باران در تهران برای روزهای شنبه به ویژه بعد از ظهر به بعد، همچنین یکشنبه صبح وجود دارد، بعد از آن از روز سه شنبه و سه شنبه به بعد هم باید منتظر بارش باران در شهر تهران باشیم.

ضیائیان در پایان گفت: روند دما در این شهر هم که چند روزی روند ملایمی به خود گرفته بود و انتظار داریم که از روز شنبه تا اواسط هفته‌ بعد روند کاهشی داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟