تشدید مرگ و میر مبتلایان به کرونا در اسدآباد نگران کننده است

به گزارش رکنا ،  عاطفه سمایی پیش از ظهر یکشنبه در ستاد مقاله با کرونا با بیان اینکه باید باور کنیم که سرعت ویروس کرونا بیشتر از سرعت مدیریت ماست و شرایط کنونی تأسف بار است، گفت: شدت یافتن ابتلاء و مرگ و میر کرونا در کشور و به تبع آن شهرستان نگران کننده است.

وی با بیان اینکه هر شهروندی که به کرونا مبتلا می‌شود را باید به منزله یک هشدار قلمداد کرد، گفت: متأسفانه به دلیل موقعیت شهرستان اسدآباد در تعطیلات شاهد افزایش ابتلاء، بستری و مرگ و میر مبتلایان به کرونا هستیم و این یعنی هنوز فاجعه را جدی نگرفته‌ایم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با استمداد از رسانه‌ها برای آگاه سازی هر چه بیشتر شهروندان در زمینه راه‌های پیشگیری از ابتلاء به کرونا، گفت: نیازمند استراتژی جدیدی هستیم و باید نقش راهبردی رسانه در بحران کنونی به رسمیت شناخته شود.

سمایی بر لزوم عادی سازی فضای عمومی جامعه به عنوان مهم‌ترین عامل در افزایش شیوع و سیر پیش رونده کرونا تاکید کرد و گفت: باید فاجعه را به وسعت فاجعه ببینیم و باور کنیم که سرعت ویروس بیشتر از سرعت مدیریت ماست و شرایط کنونی تأسف بار است.

وضعیت اسفناک کرونا در همدان

وی گفت: بی تفاوتی همشهریان به توصیه‌ها آسیب جبران ناپذیری بر پیکره سلامت جامعه وارد می‌کند زیرا تمرکز درمان بر کرونا و بیماران تنفسی می‌شود و بیماران مزمن در این میانه نادیده گرفته می‌شوند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه متأسفانه هنوز مردم تصویر واضحی از پیامدهای ابتلاء در سطح فردی و ملی ندارند، گفت: بهترین راه در شرایط کنونی بسیج عمومی مردم برای پیشگیری و مراقبت حداکثری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟