عکس تلخ از مرگ یک گربه سان نادر در تصادف با خودرو در نایین

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از تلف شدن یک قلاده گربه سان وحشی مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست در پناهگاه حیات وحش عباس آباد در پی برخورد با خودروی عبوری خبر داد.

به گزارش رکنا ، علیرضا رضایی روز پنجشنبه افزود: محیط بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد حین گشت و کنترل در جاده چوپانان به اردکان که از محدوده پناهگاه حیات وحش عباس آباد می‌گذرد متوجه لاشه یک قلاده گربه وحشی شدند که بر اثر برخورد خودرو عبوری تلف شده بود.

وی با بیان اینکه این گونه گربه سان از جمله گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است گفت: نسبت به انتقال لاشه و نمونه برداری از بافت آن اقدام شد.

مرگ گربه سان نادر در جاده نایین

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۶۰ کیلومتر از جاده چوپانان به اردکان از محدوده پناهگاه عباس آباد می‌گذرد، شاهد برخورد گونه‌های حیات وحش شامل کل و بز ،قوچ و میش ، هوبره ، زاغ بور با خودروها هستیم.

رضایی افزود: انجام مطالعات لازم و بکارگیری روش‌های استاندارد برای ایمن سازی جاده مورد نظر با ایجاد زیر گذر و معبر مناسب و نصب تابلوهای هشدار دهنده در مجاورت جاده جهت کاهش تلفات جاده ای حیات وحش ضروری است.

وی تصریح کرد: گربه وحشی جانوری از خانواده گربه سانان است و شباهت زیادی به گربه اهلی دارد و مناطق جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی زیستگاه این حیوان است.

اگرچه از تعداد این گربه ها در کشور اطلاع دقیق در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه جمعیت آن ها رو به کاهش است.

گربه وحشی حیوانی شبگرد است که تنها زندگی می کند و از پستانداران کوچک، پرندگان و گاهی حشرات تغذیه می‌کند.
این گربه سان در بیشتر زیستگاه های طبیعی ایران شامل مناطق کوهستانی، استپی و بیابانی یافت می‌شود.
شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان یکی از زیستگاه های بکر حیات وحش در ایران است و در منطقه حفاظت شده عباس آباد گونه های مختلف حیات وحش از قبیل یوز در حال انقراض ایرانی زیست می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟