وقوع بیش از یک هزار فقره تصادف در محور های خراسان شمالی

به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در این مدت ۸۹ مورد تصادف فوتی در محور‌های استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با سال قبل در همین بازه زمانی ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تصادفات در محورهای خراسان شمالی

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه تصادفات جرحی نیز در این مدت ۲۹ درصد کاهش داشته، افزود: تعداد مجروحان نیز در مقایسه با مدت مشابه با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

او با بیان اینکه در مجموع کل تصادفات در شش ماهه امسال ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، عنوان کرد: بیشترین علت‌های وقوع تصادفات در محور‌های خراسان شمالی عدم توجه به جلو با ۲۹ درصد، تخطی از سرعت مجاز با ۲۲ درصد و انحراف به چپ با ۱۶ درصد بوده است.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه از مجموع کل تصادفات تعداد ۶۵۷ فقره با ۴۹ درصد در محور‌های فرعی به وقوع پیوسته است، گفت: تعداد ۶۷۵ فقره تصادف با ۵۱ درصد نیز در محور‌های اصلی به وقوع پیوسته است.

او با اشاره به اینکه از مجموع کل متوفیان نیز ۲۲ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران بوده، گفت: ۱۹ درصد از کل متوفیان حوادث جاده‌ای در شش ماه اول امسال، در محور "بجنورد- جنگل گلستان" و بالعکس بوده است.

سرهنگ حسین زاده همچنین ادامه داد: در تصادفات به وقوع پیوسته در این مدت، ۶۷ درصد خودرو‌های سواری، ۱۳ درصد وانت و کامیونت، ۱۲ درصد موتورسیکلت سواران و ۷ درصد نیز خودرو‌های کامیون و کشنده مقصر بوده اند.

رئیس پلیس راه استان خراسان شمالی به تعداد اعمال قانون‌هایی که در این مدت انجام شده نیز اشاره کرد و افزود: در طول این مدت ۲۳۵ هزار و ۴۳۸ مورد اعمال قانون انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه ۶۹ درصد از این اعمال قانون‌ها مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۷۵۸ دستگاه خودرو و ۲۹۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و راهی پارکینگ شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟