عکس عقاب بزرگ پس از تصادف با قطار تهران شیراز / او زنده ماند

به گزارش رکنا ، یک عقاب پس از برخورد با قطار تهران شیراز از ناحیه بال دچار شکستگی و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس منتقل شد.
ساعاتی پیش در گردنه کولی‌کش استان فارس یک عقاب طلایی بر اثر برخورد با قطار مسافربری تهران-شیراز مصدوم شد.

پس از این برخورد، لوکوموتیوران، قطار را متوقف و طی اقدامی مسئولانه، حرفه‌ای و طبیعت‌دوستانه، عقاب را به کابین لوکوموتیو منتقل کرد.

این عقاب مصدوم که ظاهرا از ناحیه بال دچار شکستگی شده در شیراز به ماموران محیط زیست استان فارس تحویل داده شد.

به اعتقاد کارشناسان حیات وحش، به منظور بهبود این عقاب لازم است فورا از ناحیه شکستگی، رادیوگراف گرفته شده و سپس دامپزشکان تصمیم بگیرند که بال شکسته باید آتل بسته شود یا تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در این صورت حیوان شانسی برای درمان، رهاسازی و بازگشت به طبیعت خواهد داشت اما از آنجا که معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست پس از تعطیل کردن کلینیک و مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان، شانس درمان و بازپروری وحوش آسیب‌دیده را از حیات وحش گرفته و با توجه به اینکه در استان فارس هم مانند اغلب استان‌های کشور مرکزی برای بازپروری وحوش وجود ندارد احتمالا این عقاب مصدوم بی‌آنکه شانسی برای بهبود و بازگشت طبیعت داشته باشد به یکی از باغ‌های وحش یا باغ‌های پرندگان مننقل شده و باقی عمرش را در اسارت سپری خواهد کرد؛ پایانی تلخ که جای خالی مراکز درمان و بازپروری حیات وحش را یادآور می‌شود.

برخورد عقاب با قطار تهران شیراز / جای خالی مراکز درمان وحوش

 عقاب طلایی پرنده‌ای شکاری به رنگ قهوه‌ای تیره، به همراه پر‌هایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا طلایی در سر و گردن است. این پرنده با استفاده از چابکی و سرعت و همچنین با استفاده از پاشنه قدرتمند خود می‌تواند طعمه‌های کوچک خود از جمله خرگوش، موش کوهی، سنجاب زمینی و پستانداران بزرگ مانند روباه، گربه وحشی یا خانگی، بز کوهی و بچه آهو‌ها را شکار کند. عقاب‌های طلایی، پنجه‌های بسیار محکم و قوی‌ای دارند و می‌توانند طعمه‌های تا وزن ۸ کیلوگرم را حمل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟