73 بوشهری با مرگ خود جان 220 زن و مرد ایرانی را نجات دادند

به گزارش رکنا ، مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدای اعضای ۷۳ بیمار مرگ مغزی در استان، ۲۲۰ بیمار نیازمند به اهدای عضو نجات یافتند.

علیرضا باقری صبح امروز در دیدار با فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: با اهدای اعضای ۷۳ بیمار مرگ مغزی در استان، ۲۲۰ بیمار نیازمند به اهدای عضو نجات یافتند.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رضایت به‌موقع خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی در بیمارستان‌ها دارند نقش به سزایی در نجات جان هم‌وطنان نیازمند به اهدای عضو دارد.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی همواره بر نیکوکاری و نوع‌دوستی و مورد آزمایش الهی قرارگرفتن کسانی که ایمان آورده‌اند تأکید شده است و رویارویی با مرگ مغزی نیز مثالی عینی برای این موضوع است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز گفت: نیروی انتظامی در کنار دانشگاه علوم پزشکی نقش بسزایی در تأمین سلامت مردم دارد و با کاهش آمار تصادف‌ها و ضرب‌وجرح کمک شایانی به کاهش بار حوزه سلامت استان می‌شود.

سردار خلیل واعظی افزود: تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توانسته است با ایثار ماندگار خانواده‌های اهداکننده عضو، در نجات جان انسان‌های نیازمند به عضو کمک کند.

وی بیان کرد: بوشهر یکی از استان‌هایی است که کمترین میزان جرم و جنایت را در کشور دارد.

در این آئین فرمانده انتظامی استان بوشهر و جمعی از همکاران خود کارت اهدا عضو دریافت و انجمن اهدا عضو استان نیز به ایشان نشان افتخار اهدا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟