مرد ۵۸ ساله اولین قربانی مرگ خاموش در پاییز ۹۹

به گزارش رکنا، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، گفت: امروز ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز با دریافت خبر وقوع حادثه گازگرفتگی به آدرس ابیوردی ۳، به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه ۲ را به محل حادثه اعزام کرد.
او افزود: آتش‌نشانان با دستگاه‌های گازسنج نقاط مختلف ساختمان را بررسی کردند و در نخستین اقدام، موتورخانه را خاموش کرده و تمام در‌های واحد‌ها و در و پنجره‌ها را باز کردند.
قانع ادامه داد: بر اساس این گزارش آتش نشانان وارد عملیات شدند و در بدو ورود به منزل با دستگاه‌های گازسنج نقاط مختلف ساختمان را بررسی کردند که با جسد یک نفر آقا ۵۸ ساله مواجه شدند که به تائید عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه قبل از رسیدن اکیپ اعزامی با احتمال گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بود.
او بیان کرد: با حضور کارشناسان سازمان آتش نشانی در محل و انجام بررسی‌های لازم مشخص شد علت حادثه بی احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی (بخاری) معیوب و نشت گاز از بخاری منزل و استنشاق گاز مونواکسید کربن شخص دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.
گازگرفتگی و مرگ خاموش ناشی از آن یکی از حوادث تلخی است که هر از چندگاهی در یکی از نقاط شهر یا کشور رخ داده و در نتیجه وقوع آن خانواده‌ای داغدار شده یا آسیب جدی به آن‌ها وارد می‌شود.
این حادثه تلخ که می‌توان آن را به نوعی نتیجه بی توجهی به توصیه‌های ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز دانست در فصول سرد سال که استفاده ازوسایل گاز سوز افزایش می‌یابد و افراد می‌بایست برای گرم کردن محیط حتماً از وسایل گرمازای استاندارد استفاده کرده و پیش از بکارگیری در نظر داشته باشند که فرد متخصص آن را بازبینی و سرویس کند، اما عامل اصلی گاز گرفتگی گاز مونو اکسید کربن است که این گاز به گاز قاتل معروف شده است.
شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی مراتب را با تلفن ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟