راز کشته‌ شدن مادر «باران» در تهران فاش شد + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 14.96M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

به گزارش رکنا، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران در خصوص جان باختن مادر باران، شامپانزه معروف باغ وحش ارم اظهار داشت: کشته شدن مادر باران شامپانزه باغ وحش ارم صحت دارد و یکشنبه هفته گذشته شامپانزه به دلیل نزاع معمول بین حیوانات و سایر شامپانزه ‌ها کشته شد و قطعه قطعه شدن این حیوان پس از مردن صحت ندارد.

وی افزود: شامپانزه ۶ برابر انسان قدرت جسمانی دارد و با توجه به ضربه شامپانزه دیگر بر سر یا خوردن سر این حیوان به نقطه دیگر کشته شده بود و پس از اطلاع به محل حادثه رجوع شد و لاشه سالم این حیوان مشاهده شده و آثار ضربه به سر و خونریزی مغزی پس از کالبدشکافی اولیه نمایان بود.

کرمی گفت: لاشه حیوان پس از فوت کاملا سالم بود و طبق نظر اولیه دامپزشک اعلام شد که بر اثر ضربه به سر کشته شده است اما نظر ما بر این بود که برای مشخص‌شدن ابعاد کامل ماجرا و اطمینان از علت وقوع حادثه، کالبدشکافی کامل جسم صورت پذیرد تا نتیجه نهایی توسط آزمایشگاه اعلام شود.

باغ وحش ارم یک‌ هفته کشته شدن این حیوان را از افکار عمومی پنهان کرده بود. همچنین ارم اصرار زیادی بر معرفی باران ۳.۵ ساله با گروه خشن شامپانزه‌ها دارد.

باغ‌وحش ارم، در جلسه ۲ ماه پیش موظف شد که پروتکل‌های نگهداری شامپانزه‌ها را تدوین کند و طی ۶ماه این پروتکل‌ها را اجرایی کند. از آن زمان و براساس تصمیم مدیران باغ‌وحش، مقدمات معرفی باران به گروه بزرگسال شامپانزه‌های ارم آغاز شد.

کارشناسان بارها نسبت به خطرناک بودن این اقدام هشدار داده بودند، چراکه گروه شامپانزه‌های بالغ ارم به‌دلیل شرایط نامطلوب نگهداری، دچار بیماری روانی شده‌اند و به همدیگر حمله می‌کنند. علیرغم این هشدارها، مسئولان باغ‌وحش با طراحی جایگاه ویژه باران در نزدیک محل شامپانزه‌های بالغ، سعی در آشنا کردن این بچه‌شامپانزه ۳ساله با خانواده خشن خود داشتند. گفته می‌شود تغییر جایگاه شمسی، مادر باران هم در راستای همین تغییرات بوده که منجر به مرگ این شامپانزه ۲۰ساله شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟