مرگ تلخ هنرمند سرشناس بر اثر ابتلا به کرونا + عکس

استاد پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس بر اثر بیماری کرونا آسمانی شد.

به گزارش رکنا ،  اسکندرپور که افتخار طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح ها، دربها، فرش‌ها و آثار هنری بکار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضرایح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را داشته است، دیشب بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت و روح بلند ایشان به امام شهیدش پیوست.

وی متولد ۱۳۳۸ / تهران بود که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی، از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد.

تدریس در مقاطع مختلف دانشکده‌های هنر دانشگاه‌های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و ...؛ تألیف کتاب‌هایی از جمله گل‌های ختائی و اسلیمی و نشان‌ها؛ داوری رقابت‌ها و جشنواره‌های هنری؛ برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت‌های اسکندرپور در در عرصه علمی ـ هنری و فرهنگی کشور است

وی با شرکت در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری شده است.

اسکندر پور به خوش خلقی، مهربانی و محبت به اهل بیت (ع) در بین دانشجویان، اساتید و همکاران خود در دانشگاه و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرت داشت. ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیانه‌ای درگذشت این استاد فرزانه را تسلیت گفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟