دستگیری سارقان حرفه ای در زاهدان

به گزارش رکنا، سردار"احمد طاهری بیان کرد: مرداد ماه سال جاری در پی وقوع سرقت مسلحانه گوشی گران قیمتی از یکی از شهروندان زاهدانی در خیابان فرهنگ این شهر، توسط ۲ سارق مسلحی با سر و صورت پوشیده، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد ماموران پلیس استان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: از همان لحظه وقوع سرقت و اعلام خبر به پلیس، تیمی از زبده‌ترین کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی استان مسئولیت این پرونده را بر عهده گرفته و ضمن بازدید از محل وقوع سرقت و پایش جغرافیای جرم، پس از یک ماه کار شبانه روزی و رصد لحظه‌ای بدون وقفه با پشتیبانی اطلاعاتی از نحوه سرقت و اقدامات مجرمانه این افراد مسلح، به نتایج مهمی دست پیدا کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بررسی و تحقیقات پرونده سرقت مشخص شد سارقان مسلح با سر و صورت‌های پوشیده و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جلوی خودرو شاکی را گرفته و گوشی تلفن همراه گران قیمت وی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال به سرقت می‌برند.

کشف 5 فقره سرقت حرفه ای در زاهدان

او افزود: کاراگاهان پلیس در ادامه عملیات پایش و بررسی خود با استفاده از شیوه و شگرد‌های خاص کشف جرایم و اقدامات فنی انجام شده، نهایتا مخفیگاه این سارقان را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی و با همکاری عوامل انتظامی آن شهرستان، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را به همراه همدستش که ۲۵ و ۳۰ سال سن داشتند، دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سارقان دستگیر شده دارای سوابق متعدد، از جمله سرقت مسلحانه، قدرت نمایی با سلاح گرم و سایر جرایم خشن بودند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه گوشی موبایل آیفون، ۲ قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه اسلحه شکاری و مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی که در امر سرقت‌های مسلحانه و سایر جرایم از آن‌ها استفاده می‌کردند، کشف شد.

به گفته سردار طاهری در تحقیقات و بازجوئی‌های انجام شده، متهمان تاکنون به ۵ فقره سرقت مسلحانه و به عنف گوشی تلفن همراه، یک فقره تیراندازی منجر به جرح شهروندان و یک فقره سایر جرائم دیگر در شهرستان‌های زاهدان و زابل اعتراف کردند، که تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات احتمالی و کشف سرقت‌ها همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟