در تعطیلات سفر نروید / کرونا از خط قرمز هم گذشته اشت

به گزارش رکنا، سرهنگ عین‌الله جهانی، دراین باره گفت: همه سازمان‌ها و نهادها در کشور تابع و منتظر مقرراتی هستند که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ می‌شود، پلیس هم مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا خواهد کرد.

وی در این باره گفت: موضوع مهم در این میان مسئولیت اجتماعی شهروندان است. مردم باید به فکر سلامتی خودشان باشند و به همین دلیل هم به آنها توصیه می‌کنیم که در تعطیلات پیش رو از رفتن به سفر و ترددهای غیرضروری خودداری کنند، تا بتوان چرخه انتقال و اوج‌ گیری دوباره کرونا در کشور را مهار کرد. 

سفر علاوه بر اینکه موارد ابتلا به کرونا در طول مسیر و مقصد را افزایش می‌دهد، احتمال وقوع تصادفات را نیز بیشتر می‌کند و همین تصادفات فرد را وارد چرخه درمان و بیمارستان‌هایی می‌کند که هم پرسنل آن درگیر بیماران کرونایی هستند و هم در آنجا احتمال ابتلا به کرونا برای مصدومان نیز وجود خواهد داشت. جهانی با تأکید بر اینکه بهترین کار پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است، گفت: اما اگر شهروندان مجبور به انجام سفری ضروری هستند، فراموش نکنند که 82درصد تصادفات به‌دلیل چهار عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده است. بنابراین لازم است که مقررات را رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟