دستگیری 4 مختلف شکار پرندگان در کرمان

 چهار متخلف شکار پرندگان وحشی طی یک روز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست کرمان، سیرجان و جیرفت دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، ماموران اجرایی این شهرستان در ۲ عملیات جداگانه طی یک روز متخلفین شکار پرندگان وحشی را دستگیر و ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز و یک قبضه اسلحه پی سی پی را نیز کشف و ضبط کردند و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

همچنین مسئول پاسگاه محیط بانی اسفندقه گفت: در حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی جهت جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در منطقه بند ارزانی شکارچی متخلف به شکار ۲ قطعه تیهو، دستگیر و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول و مقداری ادوات شکار از این شکارچی کشف و ضبط و بعد از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

جواد میدانی با تاکید بر اینکه متخلفان باید هشدارهای محیط زیست را جدی بگیرند گفت: در صورت بی‌توجهی به هشدارها، بدون هیچ اغماضی با خاطیان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم باید یار و یاور محیط‌بانان باشند و با حفاظت از محیط زیست اجازه ندهند زیبایی طبیعت کم‌فروغ شود، خاطرنشان کرد: در فصل ممنوع شکار، شکار حیات‌وحش در شهرستان جیرفت نیز کاهش پیدا کرده ولی متاسفانه باز هم برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب چشم طمع را از حیات وحش بر نمی دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان نیز به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان از دستگیری متخلف شکار شش قطعه کبگ در کرمان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان خبر داد و گفت: ماموران این شهرستان در دهنه روغنوییه منطقه حفاظت شده جوپار یک شکارچی متخلف را به همراه لاشه شش قطعه کبک و دو قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده آن را به مراجع قضایی معرفی کردند.

رحیم منتظر افزود: جریمه صید و شکار هر قطعه کبک یا تیهو از بابت خسارت وارده به محیط زیست مبلغ ۳۰ میلیون ریال است که متخلفین باید به حساب دولت واریز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟