کرونا در بستک و پارسیان در وضعیت قرمز

به گزارش رکنا ، حسین فرشیدی شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هفته اخیر را ۱۳ نفر دانست و عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار بستری هستند که آزمایش کووید ۱۹ نیمی از آن‌ها مثبت و نیمی دیگر مشکوک به کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون ۴۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند و حال ۱۵ بیمار وخیم و در شرایط اضطراری است، اظهار کرد: اکنون شهرستان‌های بستک، پارسیان در وضعیت قرمز و میناب نارنجی و دیگر شهرستان‌ها زرد و نارنجی هستند.

فرشیدی عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا چند روزی است که تزریق آن آغاز شده است و زنان باردار، بیماران زمینه‌ای و پرخطر و کادر بهداشت و درمان که در ارتباط نزدیک با بیماران کووید ۱۹ هستند، در اولویت هستند.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های دیگر در آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که در سامانه سیب و یا مراکز جامع سلامت ثبت نام کردند، شناسایی و با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه زنان باردار برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به بیمارستان شریعتی بندرعباس مراجعه کنند، اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه موجود نیست و مردم به داروخانه مراجعه نکنند و افراد بالای ۶۵ سال در سامانه سیب و مراکز جامع سلامت ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان به مردم توصیه کرد با زدن ماسک و شستشوی دست‌ها بهداشت را رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟