وضعیت هرمزگان سفید نیست/ آمار مبتلایان رو به افزایش

به گزارش رکنا، حسین فرشیدی یکشنبه شب در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اظهارات رئیس جمهوری در مورد اینکه هرمزگان جزو استان‌های سفید از نظر بیماران کرونایی است، بیان داشت: استان هرمزگان استانی با وضعیت سفید نیست. اگر فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی رعایت نشود باید منتظر باشیم که موارد جدیدی در استان پیدا کنیم. هر مورد مثبت جدید، نشاندهنده موارد زیاد مثبتی در جامعه هستند که ما آنها را هنوز پیدا نکرده ایم.

وی با بیان اینکه تا آخر فروردین طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: آمارها نشان دهنده افزایش تعداد بیماران هست و ما مطابق نمودار اپیدمی، در حال حاضر روی بازوی بالارونده هستیم و هنوز به پیک نرسیده ایم.

فرشیدی در تشریح آخرین وضعیت افراد مبتلا به ویروس کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: از آغاز اپیدمی هزار و ۲۰۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در هرمزگان داشته ایم که از این تعداد جواب آزمایش ۲۴۱ نفر مثبت بود. ۱۸ نفر از موارد مثبت کرونا در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ مورد مثبت جدید دیگر در استان داشته ایم، افزود: ۴ مورد در بندرعباس، یک مورد در میناب و ۲ مورد دیگر در پارسیان بوده اند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک بانوی ۵۰ ساله در استان فوت کرد که آمار فوتی‌های هرمزگان را به ۱۸ نفر می‌رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابرازداشت: برخی از شهرستان‌های استان طی شش هفته اخیر موارد بسیار کم از مبتلایان به کرونا داشته اند. طی هفته‌های اخیر مورد مثبتی از شهرستان پارسیان نداشتیم ولی امروز ۲ مورد مثبت مربوط به این شهرستان است و این نشاندهنده آن است که باید هر لحظه مراقبت کنیم و در صورت بی توجهی به فاصله گذاری ها شاهد افزایش آمار خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟