124 زندانی جرایم غیرعمد خراسان شمالی آزاد شدند

به گزارش رکنا، رضا استاجی روز شنبه  اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال نیز همین تعداد زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده بودند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد بدهی زندانیان جرایم غیرعمد توسط شکات بخشیده شد که کمک بزرگی برای آزادی زندانیان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زندانی زنی به علت جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: ۲ درصد زندانیان این استان زن هستند که البته میانگین کشوری این شاخص سه درصد است.

استاجی با بیان اینکه هم اکنون ۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان محبوس هستند افزود: از مردم و خیران می خواهیم که برای کمک به آزادی این تعداد با این ستاد مشارکت داشته باشند.

استاجی با بیان اینکه کمک خیران در سال جاری مشابه پارسال بوده است اظهار داشت: سال های گذشته جشن گلریزان به صورت حضوری برگزار می شد که در این جشن ها برخی از نیکوکاران برای کمک تعهد می دادند و بعضا نیز به صورت نقدی کمک می‌کردند.

وی افزود: اما، امسال با توجه به شرایط کرونایی بیشتر برنامه ها و تبلیغ برای جذب نیکوکار توسط رسانه ها و فضای مجازی انجام شده که کمک ها نیز بیشتر به صورت نقد بوده است.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت چک، سفته و نفقه به تحمل حبس محکوم شده اند.

وی افزود: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تفاهم نامه ای با سازمان زندان ها و اقدامات تامینی استان داشت که هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرد و به همین میزان نیز ستاد دیه اعتبار گذاشت، سهم این بنیاد برای آزادی ۲۶ نفر زندانی بود.

استاجی اظهار داشت: اما با توجه به تلاش مددکاران اجتماعی از شکات بیشتر تخفیف گرفته شد که زمینه آزادی سه نفر دیگر نیز فراهم شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۲۹۴ زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۲۲۰ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

وی اظهار داشت: تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندانها است.

وی بر مشارکت رسانه ها و صدا و سیما و همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای فرهنگ سازی در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تاکید کرد و گفت: خیران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند که امیدواریم این همکاری‌ها با قوت بیشتر ادامه یابد.

براساس آمارها از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۸۶۴ هزار نفری ۲۰۵ نفر زندانی هستند و همچنین به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۶۵ نفر ورود به زندان ها را دارند.

در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین ونیکوکاران به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟