محیط‌بانان جیرفتی 3 شکارچی متخلف را دستگیر کردند

به گزارش رکنا ، مطهره قریشی روز شنبه اظهار داشت: محیط‌بانان حین گشت‌زنی در مناطق اسفندقه و جنگل گرگی برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز موفق به دستگیری این شکارچیان متخلف شدند.

وی تصریح کرد: از شکارچی غیرمجاز تعداد هشت قطعه تیهو، سه قبضه اسلحه ساچمه‌زنی تک لول و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد.

رییس اداره محیط زیست جیرفت از تشکیل پرونده برای شکارچیان غیرمجاز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: متخلفان باید هشدارهای محیط زیست را جدی بگیرند و در صورت بی‌توجهی به هشدارها، بدون هیچ اغماضی با خاطیان برخورد می‌شود.

رییس اداره محیط زیست جیرفت با بیان اینکه مردم باید یار و یاور محیط‌بانان باشند، اظهار داشت: در فصل ممنوع شکار، شکار حیات‌وحش در شهرستان جیرفت نیز کاهش پیدا کرده ولی متاسفانه باز هم برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب چشم طمع را از حیات وحش بر نمی‌دارند.

وی تصریح کرد: طبق بند 'ب' ماده ۱۲ قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات است از این رو با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی می‌شود.

قریشی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه‌روزی مشغول گشت زنی و کنترل مناطق مختلف شهرستان هستند تا در صورت مشاهده تخلف، مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

وی همچنین از شهروندان، طبیعت دوستان و گردشگران خواست تا در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی‌رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش کنند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟