شکارچیان کبک در خلخال دستگیر شدند

به گزارش رکنا ، مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران پاسگاه های محیط بانی برندق از توابع بخش خورش رستم و لرد از توابع بخش شاهرود خلخال با گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان موفق شدند این شکارجیان متخلف را حین شکار در زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده دستگیر کنند.

او افزود: از متخلفانی که اقدام به شکار غیر قانونی در فصل ممنونه شکار در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان کرده بودند ۲ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، یک عدد فشنگ چهار پاره مخصوص کشتن چارپایان ، ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی، لاشه ۲ قطعه کبک چیل و لاشه ۲ قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت : یکی از متخلفین حین شکار شبانه کبک چیل با اسلحه غیرمجاز توسط محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد در بخش شاهرود دستگیر شده است و هر ۲متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی شهرستان تحویل خواهند شد.

کسایی افزود : شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر سر خرگوش را چهار میلیون و پانصد هزار ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریزمی گردد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟