باند اخلالگر بازار طلا در بیرجند دستگیر شد

به گزارش رکنا، سرهنگ فرشید فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی گفت: با هوشیاری پلیس در بیرجند، اعضای باندی که با جمع ‌آوری طلا‌ های مستعمل، ذوب و اضافه کردن ناخالصی به آن به ارزش دو هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال باعث اخلال در بازار طلا شده بودند، دستگیر شدند.

او افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان‌ جنوبی با رصد روزانه موضوعات اقتصادی در استان، مطلع شدند اعضای یک باند با خرید طلای مستعمل در حجم بالا در شهرستان بیرجند، باعث اخلال در بازار این فلز با ارزش شده‌اند که موضوع پیگیری، شناسایی و دستگیری اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فرشید بیان کرد: مأموران در تحقیقات خود به فردی مشکوک شدند که با جمع ‌آوری طلا‌ های مستعمل در حجم بالا از سطح بازار و طلا فروشان شهر بیرجند، پس از دپو و ذوب آن ‌ها به طلای آب‌ شده ناخالصی اضافه کرده و مجدداً در نوسان قیمت ‌ها، آن را به بازار تزریق می‌ کند.

فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: بر همین اساس مأموران با هماهنگی مقام قضائی، متهم را به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و سپس در یک عملیات ضربتی، او را به همراه سه کیلو و ۳۳۰ گرم طلا به ارزش ۳۶۶ میلیارد ریال در حال عزیمت به یک کارگاه طلا سازی دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند.

او بیان کرد: متهم با جمع‌آوری طلا‌های مستعمل در حجم بالا از سطح بازار و طلافروشان شهر بیرجند، پس از دپو و ذوب آن‌ها به طلای آب‌شده ناخالصی اضافه کرده و مجدداً در نوسان قیمت‌ها، آن را به بازار تزریق می‌ کرد.

سرهنگ فرشید تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه کوره ذوب القایی و قالب ریخته‌گری و ۵۰۰ عدد کارت خالی سکه طلا کشف و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.

تزریق 208 کیلو طلای ناخالص به بازار

فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که به پیشنهاد یک طلا فروش در بیرجند، طلای مستعمل را از سطح بازار به‌صورت روزانه جمع‌آوری و پس از ذوب کردن آن در منزل، به او تحویل می‌داده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پس از اعترافات متهم، چهار نفر دیگر از اعضای این باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ فرشید گفت: با بررسی ‌های کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، از ابتدای شروع فعالیت متهمان تاکنون در این سیستم زیرزمینی ۲۰۸ کیلو و ۳۳۰ گرم طلا به ارزش دو هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال به بازار تزریق شده که در عیارسنجی صورت‌گرفته از طلا‌ های کشف ‌شده این طلا‌ها دارای ناخالصی هستند.

او با بیان اینکه پلیس به ‌صورت روزانه بازار را رصد و اخلالگران را شناسایی می‌کند، بیان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مقام قضائی معرفی شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟