بازداشت 46 گنده لات تهرانی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس پایتخت، ٤٦ اوباش سطح‌دار دستگیر شدند.
به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پایتخت افزود: بنا به درخواست مکرر مردم و برخی تحرک‌ها از سوی اراذل و اوباش، طرح جدید مبارزه و برخورد با آنان از ساعت ۱۶ روز گذشته کلید خورد و تا هفت صبح امروز ادامه داشت.

وی تصریح کرد: در این مرحله‌ ۱۲۵ محله و مکان شامل سفره‌خانه، قهوه‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها که محل حضور این عناصر بود، پاکسازی شد و ۳۸۹ نفر دستگیر شدند که ۴۶ نفر آنان سطح‌دار بودند.

وی ادامه داد: ۲۸۹ نفر از این اراذل و اوباش در معابر پارک‌ها و اماکن عمومی برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند و ۲۲ نفر دیگر جرایم خشن مرتکب شده بودند و تجاوز به عنف هم داشتند.

به گفته وی ۲۱ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده علاوه بر اوباشگری در زمینه توزیع مواد مخدر نیز فعالیت داشتند.

سردار رحیمی با بیان اینکه از دستگیرشدگان یک قبضه سلاح گرم، ۸۳ قبضه انواع سلاح سرد و ۱۳ قبضه شبه سلاح کشف و ضبط شد، اظهار داشت: در یکی از عملیات‌هایی که شب گذشته انجام شد، بالغ بر ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر و ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد.

وی به پلمب ۶۳ واحد صنفی که محل تردد و پاتوق اراذل و اوباش بود، اشاره و اعلام کرد: اماکن و اصنافی که محل حضور یا پاتوق اراذل و اوباش باشند به مدت سه ماه پلمب خواهد شد و با متصدی واحد صنفی نیز برخورد قاطع انجام می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت به رصد فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: طی شب گذشته ۲۴ تارنما که اقدام به ترویج فرهنگ اراذل و اوباشی می‌کردند، شناسایی شدند و همچنین هفت صفحه نیز شناسایی و افراد گرداننده آن دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تارنمای ۱۰ نفر نیز که خواسته یا ناخواسته فرهنگ اوباشگری را ترویج کرده یا فیلم‌های آنان را منتشر می‌کردند، مسدود و پرونده برایشان تشکیل شد.

این مقام ارشد پلیس تهران با تأکید بر این مطلب که برخورد با اراذل و اوباش در اولویت و دستور کار پلیس تهران است، تصریح کرد: پلیس با نگاه‌های ظرفیتی، مزاحمت‌های خیابانی، مزاحمت در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و تحرکات در واحدهای صنفی اعم از قهوه‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی و هرگونه تحرکات برخورد قاطع خواهد کرد.

 پلیس پایتخت با اراذل و اوباش به صورت جدی برخورد می‌کند و چندی پیش نیز تعدادی از آنان را با هدف معرفی به مردم و دادن درس عبرت به سایر مجرمان در یکی از خیابان‌های شرق تهران گرداند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟