دستگیری قاچاقچی پرندگان شکاری در کوهدشت

به گزارش رکنا ،حمید طولابی گفت: با رصد اطلاعاتی و گزارش همیاران محیط زیست، یک فرد قاچاقچی پرنده که قصد فروش یک بهله شاهین را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

طولابی اظهار داشت: محیط بانان این اداره با همکاری نیروی انتظامی شهرستان در بازرسی از منزل یک نفر متخلف زیست محیطی که اقدام به نگهداری یک بهله شاهین جهت خرید فروش نموده بود؛ ضمن کشف و ضبط پرنده مذکور این متخلف را نیز دستگیر نمودند.

وی گفت: همچنین در بازرسی بعمل آمده علاوه بر کشف یک بهله شاهین ، 5 قطعه سهره طلایی و یک قطعه پرنده قناری نیز کشف و ضبط گردید.

طولابی افزود: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی این فرد براساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود پرونده این متخلف پس از صورتجلسه اولیه و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و متخلف حسب به دستور مقام قضایی بازداشت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهدشت اظهار داشت: پرندگان شکاری جز گونه های در خطر انقراض بوده که تحت حمایت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند. لذا از تمامی دوستداران محیط خواستاریم هرگونه زنده گیری و آسیب به این پرندگان را به نزدیکترین اداره محیط زیست یا به سامانه 1540 تماس اطلاع دهندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟