سقوط مرگبار مرد 35 ساله در  روستای انجلاس

به گزارش رکنا، آرتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان ،بیان کرد: پس از بروز این حادثه و سقوط مرد جوان از درخت گردو ، فرد مصدوم به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحت وارده جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه اواخر ماه گذشته نیز یک باغدار 45 ساله ای به علت سقوط از درخت گردو در شهرستان اسدآباد جان باخت، اظهار داشت: همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گردو، گزارش‌هایی مبنی بر فوت باغداران به علت سقوط از درخت گردو ثبت می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این قبیل حوادث و داغدار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرد.

سقوط از درختان گردو عامل مصدومیت و مرگ باغداران

این مسئول افزود: یکی از مهمترین دلایلی که موجب وقوع اتفاقات تلخی مانند سقوط برداشت کنندگان گردو از درختان این محصول باغی در شهرستان تویسرکان می‌شود، ارتفاع بسیار بالا و عمودی درختان گردوی این شهرستان است که فرآیند بالا رفتن از آنها، حفظ تعادل و در عین حال تکاندن گردو‌ها را به یک کار بسیار مشکل تبدیل کرده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدتی برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث مربوط به برداشت گردو وجود دارد و استفاده از دستگاه "بالابر" اتوماتیک و بیمه ی گردو تکان‌ها برای جبران خسارت‌های احتمالی پیشنهاد می‌شود.

کمالی ادامه داد: طبق آخرین آمار پنج ماهه نخست امسال ۲۱ نفر شامل ۵ زن و ۱۶ مرد بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟