آزاد سازی  اراضی ملی کردستان از دست متصرفان

به گزارش رکنا، سرهنگ بهروز مهری فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: ۲۴۸ هزار و ۲۷۲ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهر‌های این استان طی نیمه نخست امسال از دست متصرفان خارج و با حکم مقام قضایی از آن‌ها خلع ید شده است.

او افزود: این میزان اراضی خلع ید شده به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال است که در قالب ۳۶ پرونده قضایی و رفع تصرف فوری از دست متصرفان خارج شده است.

سرهنگ مهری بیان کرد: در سال جاری ۱۱ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۱۵۷ هزار و ۴۴۲ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت به ارزش ۹۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال در محدوده شهر‌های استان رفع تصرف شده است.

آزاد سازی  اراضی ملی در  کردستان

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان یادآرو شد: ۲۵ مورد نیز در قالب مامورت‌های رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۹۰ هزار و ۸۳۰ متر مربع و به ارزش ۷۵۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

او افزود:بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهر‌های سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

سرهنگ مهری گفت:تحقق حقوق شهروندی از جمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌شود و انتظار می‌رود مردم با مشاهده این تخلفات ماموران این یگان را با شماره تماس ۱۶۵۶ در جریان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟