راز یک تریلی پر از شمش های طلا  در کردستان فاش شد + عکس

به گزارش رکنا ، سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی استان کردستان با اعلام خبر کشف شمش طلا و ارز قاچاق در مرز مریوان، در این رابطه اظهار کرد: در اجرای طرح کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه و کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتمال خروج محموله طلا و ارز قاچاق از کشور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان هنگ مرزی مریوان قرار گرفت.

نتوانست از کشور خارج شود

فرمانده مرزبانی استان کردستان افزود: پس از ساعتها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه‌روزی و بازرسی از خودروهای در حال خروج از خاک کشور، اکیپ مستقر بر روی پل مرزی "باشماق" به یک دستگاه تریلی عراقی که قصد خروج از کشور را داشت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مرزبانان پس از بازرسی دقیق از تریلی، مقدار 6 کیلو و 431 گرم شمش طلا و چهار میلیون و 480 هزار دینارعراقی قاچاق را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و توقیف تریلی، عنوان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف شده بیش از 52 میلیارد ریال برآورد شده که برای سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

مرزبانی متذکر شد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم مرزبانی استان کردستان بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟