فیلم جزئیات زلزله 5.2 ریشتری گلستان
حجم ویدیو: 4.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

محمد باقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور در خصوص زلزله شدید در استان گلستان گفت: ساعت 9:16 دقیقه صبح امروز – شنبه- زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر در خاک ترکمنستان و البته شهرستان مراوه تپه استان گلستان را نیز تحت تاثیر قرار داد.

زلزله در گلستان

وی افزود: این زلزله در عموق 10 کیلومتری زمین صورت گرفته است و بلافاصله با وقوع این زلزله 2 تیم ارزیاب سازمان امداد و نجات برای بررسی و ارزیابی به محل اعزام شدند.

محمد باقر محمدی در پایان گفت: تا شعاع 15 کیلومتری این زلزله 3 روستا وجود دارد که تیم های ارزیابی به محل اعزام شده و پس از جمع آوری اطلاعات اولیه گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

نزدیکترین مناطق زلزله در 21 کیلومتری مراوه تپه گلستان،  46 کیلومتری Kara kala، ترکمنستان  و در 50 کیلومتری گرماب، خراسان شمالی بوده است.

جزئیات زلزله از زبان سخنگوی سازمان اورژانس کشور

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری در استان گلستان، اظهار داشت: این زلزله در عمق 10 کیلومتری مراه تپه - مرز استان گلستان و خراسان شمالی و ترکمنستان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب از استان‌های گلستان و خراسان شمالی اعزام شده‌اند؛ این زلزله 7 روستا با جمعیت 2481 نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

زلزله گلستان خسارت جانی نداشت

سید رضا قادری، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری صبح امروز در استان گلستان، اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت وارده گزارش نشده است.

وی با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده در مراوه تپه، خاطرنشان کرد: در منطقه قطعی برق وجود داشت که به علت اتصال سیم‌های برق ایجاد شده بود که در حال رفع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در منطقه زلزله زده ساختمان‌های خشی و گلی وجود دارد اما غالبا باید در آنها ترک ایجاد شده باشد.

قادری اضافه کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی گزارش نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟