سرنوشت عجیب زن جوان بعد از مرگ دلخراش  / ملایری ها شوکه شدند + عکس

دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی وجود نداشت. پزشکان اعلام کرده بودند قبل از اینکه دیر شود خانواده اش رضایت بدهند تا اعضای بدن دخترشان به چند بیمار نیازمند اهدا شود. تصمیم بسیار سختی بود اما از آنجایی که سالها قبل زن جوان برای اهدای عضو اقدام کرده بود خانواده اش به خواسته او احترام گذاشتند. به این ترتیب بود که چند بیمار نیازمند جان دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کردند.

به گزارش گروه حوادث رکنا، 19 شهریور ماه امسال بود که مأموران پلیس راهنمایی ورانندگی در جریان برخورد شدید یک خودروی سواری شخصی با یک نیسان قرار گرفتند. در جریان این تصادف هولناک زن جوانی به نام آمنه نظری که 29 سال بیشتر نداشت و از مسافران خودروی سواری بود به شدت آسیب دید و راهی بیمارستان شد.

حسین جان محمدی یکی از اقوام نزدیک خانواده نظری درباره این ماجرا اینطور می گوید: آن روز آمنه به همراه دوستش درحال بازگشت از خانه پدرش به خانه خودشان بود که این اتفاق رخ داد. ما زیاد از جزئیات تصادف خبر نداریم. اما این موضوع را می دانیم که برخورد خودروها به صورت شاخ به شاخ بوده و آمنه به شدت آسیب دیده بود.

رضایت به اهدا عضو قبل از مرگ

با حضور آمبولانس اورژانس در محل حادثه زن جوان به بیمارستان امام حسین(ع) ملایر منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. معاینات اولیه حاکی از آن بود که آمنه از ناحیه سر به شدت آسیب دیده است و به همین خاطر وارد کما شده. با این حال خانواده اش امیدوار بودند که او دوباره چشمانش را بازکند و به زندگی بازگردد. اما متاسفانه امید آنها زیاد دوام نیاورد.

حسین می گوید: چند روزی که آمنه درکما بود فقط دعا می کردیم که او دوباره به زندگی بازگردد اما تقدیر خدا چیز دیگری بود. پس از گذشت چند روز پزشکان اعلام کردند که سطح هوشیاری آمنه پایین است و او دچار مرگ مغزی . آنها گفتند بهتر است تا دیر نشده پدر ومادر وهمسر آمنه رضایت بدهند تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

وی در ادامه افزود: تصمیم بسیاری سختی بود اما از آنجایی که آمنه چندسال پیش برای اهدای عضو ثبت نام کرده بود خانواده اش به این امر رضایت دادند.

به این ترتیب بود که با رضایت خانواده نظری بیمار مرگ مغزی از بیمارستان امام حسین(ع) ملایر به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

اهدا عضو بدن

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا دراین باره می گوید: با اعلام رضایت خانواده، بیمار مرگ مغزی پس از انتقال به بیمارستان سینا بلافاصله راهی اتاق عمل شد .

وی در ادامه اضافه کرد: با تلاش پزشکان متخصص قلب ،کبد و کلیه های بیمار مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند که با مرگ دست و پنجه نرم می کردند اهدا شد و این بیماران فرصت تازه ای برای ادامه زندگی پیدا کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟