سرقت با خودروهای سرقتی در مشهد / سارقان گستاخ به دام افتادند

به گزارش رکنا ، افسران تجسس این کلانتری مشهد این پرونده را از چندی قبل با گزارش سرقت های سریالی از خودرو ها و ربودن قطعات و لوازم داخلی شان در مناطقی از مشهد، آغاز کرده بودند.

تیم تجسس کلانتری آبکوه در تحقیقات اولیه به سرنخ هایی دست یافت که منجر به چهره زنی ۲عامل اصلی این سرقت ها شد، اما از آنجا که متهمان در هر سرقت از یک خودرو مجزا استفاده می کردند، موجب شد تا روند پیگیری پرونده پیچیده تر شود.

خودروهای سرقتی در پرونده سارقان مشهد

بررسی های علمی پلیس از سرنخ های به دست آمده، نشان داد که خودروهای مورد استفاده سارقان ، همه مسروقه هستند. با کسب این اطلاعات تیم های گشتی کلانتری آبکوه مأموریت یافتند تا پلاک تمام خودروهای مشکوک درحوزه استحفاظی شان را استعلام بگیرند. یکی از گشت های نامحسوس، درنهایت ساعت ۶:۲۰ بامداد چند روز پیش متهمان را سوار بر یک دستگاه خودرو سواری پراید شناسایی و تحت نظر قرار داد.

پلیس پس از طی مسافت کوتاهی به ۲ متهم که در حال پرسه زنی بودند دستور ایست داد، اما آن ها با سرعت از محل متواری شدند که عملیات تعقیب و گریز تا نزدیکی میدان شهید فهمیده ادامه یافت.

ماموران پلیس اقدام به تیراندازی هوایی کردند

مأموران با توجه به اینکه خودرو متهمان وارد مکانی پرتردد می شد و امکان فرار آن ها متصور بود، با رعایت ملاحظات لازم و استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کرده و عاملان سرقت را زمین گیر کردند.در این عملیات ۲ متهم سی وچهار ساله که سابقه دار هستند دستگیر شدند و به ناچار با اقرار به جرمشان در تحقیقات اولیه به سرقت ۵ دستگاه خودرو و دستبرد به وسایل و قطعات ۴۰ خودرو سواری در محدوده بولوار توس، فرامرز و جانباز مشهد اعتراف کردند.

سرهنگ صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد درباره دیگر جزئیات این پرونده اعلام کرد که، در بازرسی از وسایل همراه متهمان تعدادی لاستیک و باند و ضبط خودرو کشف شد که تحقیقات این پرونده با دستور تخصصی مقام قضایی ادامه دارد.۲ متهم سی وچهار ساله که سابقه کیفری دارند اعتراف کردند که فقط خودروهای پراید را به سرقت می برده اند و با هر خودرو مسروقه ۴ تا ۵ فقره سرقت انجام می داده اند و وسایل داخل 40 خودرو شخصی را سرقت کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟