البرز برای سومین بار در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

به گزارش رکنا، محمد فتحی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز،با بیان اینکه روند شیوع به کرونا در استان البرز سیر صعودی گرفته است، گفت: طی 24 ساعت گذشته 130 نفر در مراکز درمانی استان البرز بستری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه مجموع کل موارد بستری شامل (قطعی، محتمل و مشکوک)، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۷ هزارو ۶۶ نفر بوده است، افزود: با توجه به برگزاری کنکور، مسافرت‌هایی که انجام شده، عادی انگاری ها و مراسمات عزاداری که در برخی شرایط پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نشده اند شاهد افزایش آمار کرونا در سطح استان هستیم.

فتحی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۵۸ نفر شامل موارد ( قطعی ، محتمل و مشکوک)، در مراکز درمانی بستری هستند ادامه داد: از این تعداد، ابتلای ۲۴۶ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به شرایط بستری‌ها و روند ابتلا به بیماری، یادآور شد: با این تفاسیر برای بار سوم وارد فاز قرمز کرونا ویروس شدیم.

به گفته وی متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته 9 بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۱۰۷۲ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بر آموزش و اطلاع رسانی به ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین تاکید کرد و از همه ی مسئولان استانی، مطبوعات، رسانه‌ها، صدا و سیما خواست تا بار دیگر همچون فاز اول شیوع کرونا به صحنه ی مبارزه وارد شوند چرا که این مبارزه به مراتب سخت تر از گذشته خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟