دستگیری 3 شکارچی مختلف در اشنویه

به گزارش رکنا،  رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره با همکاری نیروی انتظامی سه شکارچی متخلف غیربومی را در این شهرستان دستگیر کردند.

کریم خضری روز یکشنبه  اظهار داشت: طبق گزارش‌های مردمی و مستندات مبنی بر حضور این شکارچیان در زیستگاه‌های اشنویه و اقدام به شکار آنها، ماموران گشت و کنترل یگان حفاظت پس از هماهنگی با دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی، این افراد را در دهستان "آغبلاغ " شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: از این متخلفان سه قبضه اسلحه شکاری، ادوات شکار و سه قطعه پرنده شکار شده از گونه "فاخته" کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه افزود: افراد متخلف با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند و با توجه به اینکه پرونده خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفت به ازای هر قطعه "فاخته" به میزان ۶ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

خضری افزود: در جریان گشت‌ و کنترل و براساس گزارش‌های مردمی و با دستور دادستان در جریان بازدید از یک دستگاه خودرو در مسیر روستای "بیمضرته" نیز یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی همچنین از برخورد سخت و قاطع با شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی "کانی‌خمو" و "کانی‌انیس" در ارتفاعات "گلاز "و "تالجار" اشنویه خبر داد و افزود: در جریان این زنجیره عملیات و گشت ‌و کنترل یگان حفاظت، ۶ قبضه اسلحه شکاری از شکارچیان کشف و ضبط شد.

خضری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ به این اداره اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌ها به‌شمار می‌آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟