زمین لرزه شدید در کیاسر

به گزارش رکنا ، این زمین لرزه ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه و ۳۸ ثانیه صبح امروز در منطقه کیاسر در مرز استانهای مازندران و سمنان رخ داده است.

 مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده حوالی کیاسر در مرز استانهای مازندران و سمنان به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

حسین درخشان افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۴.۳ ریشتری در زلزله حوالی کیاسر در مرز استانهای مازندران و سمنان با قید فوریت های امدادرسانی ستاد بحران در کشیک امداد مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

اعزام گروه های ارزیاب هلال احمر  به محل زلزله

وی توضیح داد: اکنون گروه های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه خسارات و تلفات احتمالی و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۷ و ۳۴ دقیقه روز یکشنبه حوالی کیاسر واقع در مرز استانهای مازندران و سمنان را لرزاند.

به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله با موقعیت طول جغرافیایی ۵۳.۴۲، عرض جغرافیایی ۳۶.۰۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

اعزام گروه های هلال احمر

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری کیاسر (مازندران)، ۳۲ کیلومتری پل سفید (مازندران) و ۳۶ کیلومتری شهمیرزاد (سمنان) به وقوع پیوسته است.

همچنین محل وقوع زلزله در نزدیکترین مراکز استان در ۵۷ کیلومتری سمنان و ۶۱ کیلومتری ساری اعلام شده است.

هنوز از میزان خسارت های احتمالی این زمین لرزه گزارشی ارائه نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟