مرگ جنجالی 4 کودک در شاهین شهر اصفهان / همزمان رخ داد

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: غرق شدن 4 کودک در حاشیه شاهین‌شهر ربطی به موضوع چند روز پیش کودکان کار در بهزیستی این شهر ندارد.

4 کودک عصر دیروز چهارشنبه در یک رشته کانال آب در شاهین شهر اصفهان غرق شدند؛ برخی کانال‌های پیام رسان در فضای مجازی با انتشار خبر مفقودی و سپس غرق شدن این کودکان موضوع را به حبس ۱۰ کودک کار در بهزیستی شاهین شهر پیوند دادند و سبب دلهره و شایعه پراکنی در این خطه شدند.

مرضیه فرشاد مدیر کل بهزیستی استان اصفهان روز پنجشنبه گفت :  جانباختگان کودکان کار نیستند و اسامی آنان با کودکان تحویل شده در چند روز پیش به بهزیستی اصفهان مطابقت ندارد.

به گفته وی همچنین این موضوع در فضای کار برای کودکان رخ نداده و کارکنان بهزیستی در آن نقشی ندارند.

مجتبی ناجی معاون اموراجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان نیز به ایرنا گفت که موضوع غرق شدن سه کودک در حیطه مسوولیت بهزیستی نیست زیرا آن ۱۰ کودک پس از انتقال به مکان دیگری در بهزیستی شاهین‌شهر از آن محل گریختند.

وی پیش از این به شناسایی ۲۰۷ کودک کار و خیابان در سال گذشته در اصفهان اشاره کرد و گفت: در گام نخست، بنا به شرایط کودک این کودکان از خدمات مشاوره بهره مند می‌شوند و ۲۱ روز در مراکز کودک و خیابان نگهداری می‌شوند که به همین تعداد روز قابل تمدید است.

ناجی افزود: مراکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده در کنار مراکز شبانه روزی با تاکید بر توانمندسازی نهاد خانواده درصدد هستند تا این کودکان را به خانواده‌های خود بازگردانند.

مرگ تلخ 4 کودک در کانال آب شاهین شهر / جنازه ها پیدا نشد

مدیر آتش نشانی شهرداری شاهین شهر از دادن هرگونه اطلاعات در رابطه با غرق 4 کودک در این شهر خودداری کرد اما مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مرگ ناشی از غرق شدگی 4 کودک در کانالی آبی در حاشیه شاهین شهر را تایید کرد.

منصور شیشه فروش گفت : در این حادثه که عصر روز گذشته روی داده است 4 کودک وارد کانال آبی نزدیک آرامستان شاهین شهر شدند که جسد 3 کودک پیدا شده و تلاش ها برای یافتن کودک چهارم ادامه دارد.

وی نسبت به خطر غرق شدن در منابع آبی استان هشدار داد و گفت: شنا کردن در تمام منابع آبی شامل استخرهای آب کشاورزی، کانال‌ها، دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی و رودخانه‌ها خطرناک است.

بنا به اعلام پزشکی قانونی اصفهان در پنج ماهه امسال ۳۷ نفر بر اثر غرق شدگی در استان جان باختند.

چندی پیش تعدادی از کودکان کار که شمارشان ۱۰ تن اعلام شده است در طرح پاکسازی و ساماندهی شهر از متکدیان در شاهین شهر جمع آوری و به اداره بهزیستی این شهر تحویل داده شدند.

کوتاهی مسولان بهزیستی شاهین شهر در ارجاع هرچه سریعتر آنها به خانواده یا انتقال آنها به مکانی امن و دارای امکانات و به نوعی حبس آنها در اتاقکی در بهزیستی موجب اتفاقاتی شد که واکنش‌های بسیاری را در بین مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

در این راستا مدیرکل بهزیستی اصفهان با بررسی و ورود بی‌درنگ به این قضیه از برکناری خاطیان ماجرای بهزیستی شاهین‌شهر خبر داد و گفت: بر اساس قول قبلی، در مرحله اول، خاطیان این ماجرا از مسوولیت تعلیق شدند.

مرضیه فرشاد ابراز داشت: نتایج بررسی های اولیه تیم بازرسی بهزیستی استان در خصوص ماجرای بهزیستی شاهین شهر، نشان می دهد که این اتفاق در یک فرآیند غیرکارشناسی در مجموعه بهزیستی شهرستان صورت گرفته است و تیم بازرسی بهزیستی استان در حال بررسی دقیق ماجرا و تکمیل اطلاعات است که نتایج دقیق‌تر این موضوع به اطلاع خواهد رسید و با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 604016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟