10 زخمی در تصادفات 2 روز گذشته اصفهان

وقوع هفت مورد حادثه شامل واژگونی خودرو، تصادف رانندگی، غرق‌شدگی، سقوط از ارتفاع و تخریب ساختمان در ۴۸ ساعت گذشته در اصفهان موجب مصدوم شدن ۱۰ نفر از شهروندان شد.

به گزارش رکنا، مدیر روابط عمومی حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان روز شنبه  گفت: ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه روز گذشته یک دستگاه خودروی پراید در کیلومتر ۱۰ محور شهراب به زواره واژگون شد و پس از اعلام به اورژانس ۱۱۵ دو واحد امدادی به محل اعزام شدند.

عباس عابدی افزود: در این حادثه ۶ نفر شامل یک مرد ۳۹ ساله، دو زن ۲۸ و ۳۵ ساله و دو دختر ۱۲ و سه ساله مصدوم و پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند.

واژگونی خودرو یکی از مشکلات اساسی محورهای ارتباطی کشور به ویژه جاده‌های کویری است که سالانه میلیاردها ریال خسارت به اقتصاد ملی وارد می‌شود که به تاکید کارشناسان باید برای رفع آن تدابیری اصولی اندیشید.

شهرستان اردستان در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

وی در اشاره به حادثه غرق‌شدگی مردی ۲۰ ساله در قسمت جاده ساحلی زاینده‌رود در باغبهادران نیز اظهارداشت: این حادثه ساعت ۱۴ و ۵۱ دقیقه روز گذشته رخ داد که فرد حادثه‌دیده به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد.

باغبهادران یکی از شهرهای کوچک توابع شهرستان لنجان (زرین شهر) و از نقاط گردشگر پذیر استان اصفهان است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز درباره حوادث دو روز اخیر گفت: ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه روز گذشته یک خانم ۳۱ ساله به گزارش رهگذران در نزدیکی پل بزرگمهر به داخل رودخانه سقوط کرد که حدود یک دقیقه پس از اعلام به آتش‌نشانی، نیروهای امداد و نجات غواصی از ایستگاه شماره ۵ به موقعیت رسیدند.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است ادامه داد: نیروهای امدادی پیش از به زیر آب رفتن این خانم وی را از آب خارج و به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند .

وی همچنین افزود: ساعت ۴۳ دقیقه بامداد روز گذشته نیز یک دستگاه خودروی سواری پراید در کنار مجتمع مسکونی مهندسی خیابان رباط شهر اصفهان واژگون شد و با احتمال محبوسی و نشت بنزین بهسامانه ۱۲۵ اعلام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نیروهای ایستگاه شماره ۶ به محل اعزام شدند و فرد حادثه دیده را از خودرو خارج کردند.

وی در تشریح سانحه برخورد دو دستگاه تانکر حمل سوخت در بلوار فرزانگان نیز بیان کرد: تیم‌های آتش نشانی از ایستگاه‌های ۱۹ و ۷ به کمک آتش‌نشانان دولت‌آباد رفتند و در کوتاهترین زمان ممکن حادثه را مهار کردند .

کاوه آهنگران با اشاره به اینکه این عملیات حدود ۳ ساعت به طول انجامید اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده در محل حریقی صورت نگرفت و محل ایمن‎‌سازی شد .

وی همچنین گفت: یک کارگر ۳۲ ساله از ارتفاع حدود ۱۴ متری به داخل رمپ یک مجتمع در حال ساخت در شهرک شهید کشوری اصفهان سقوط کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۲۳ واقع در شهرک شهید کشوری در کوتاهترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و کارگر مصدوم را به طبقه همکف منتقل و با توجه به آسیب‌دیدگی شدیدی که داشت وی به عوامل اورژانس شهر تحویل شد .

وی درخصوص ریزش ساختمان در رهنان نیز عنوان کرد: طبقه دوم یک ساختمان در منطقه رهنان تخریب شد که آتش‌نشانان ایستگاه ۲۱ و کارشناس پیشگیری سازمان آتش‌نشانی اصفهان احتمال تخریب طبقه اول این ساختمان را نیز پیش‌بینی کرده و با هماهنگی عوامل شهرداری و نیروی انتظامی در محل، ساکنان منزل مسکونی تخلیه و توصیه‌های ایمنی به مالک ارائه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟