دستگیری باند سارقان حرفه‌ای در دماوند

به گزارش رکنا، سرهنگ حسین فاضلی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بررسی موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ گیلاوند قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و اقدامات فنی هویت متهمان را که سابقه‌دار بودند شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون مالباختگان مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، افزود: ۲ نفر متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیس بزه انتسابی را قبول و به ۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو برای تأمین هزینه مصرف موادمخدر اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فاضلی خاطرنشان کرد: محبوب‌ترین وسیله ایمنی خودرو سیستم هشدار دهنده یا همان دزد‌گیر است.

وی یادآور شد: زمانی که سارق شیشه ماشین را بشکند یا کاپوت، درها و صندوق عقب خودرو شما را باز کند؛ دزدگیر آن به صدا در‌آمده و حتی در مدل‌های جدیدتر، ویبره ریموت فعال شده و شما را آگاه می‌کند. گاهی سارقان با شگردهای غیرفعال کردن دزدگیر آشنا هستند؛ بنابراین هوشیار باشید که با شنیدن کوچک‌ترین صدای آژیری، خود را به ماشین رسانده و از امنیت آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در پایان گفت: توجه داشته باشید که تا حد امکان در هنگام پارک ماشین، تجهیزاتی همچون پنل ضبط خودرو که آمار سرقت بالایی هم دارد را در معرض دید قرار ندهید یا با خود حمل کنید. همچنین تحت هیچ شرایطی حتی برای دقایقی، وسایل شخصی خود نظیر کیف پول که منجر به تحریک سارقین می‌شود را در خودرو قرار ندهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟