۵۱۷ کیلوگرم مواد مخدر در بجنورد نابود شد

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که متاسفانه علاوه بر بزرگسالان، اکنون مصرف آن در بین افراد کم سن و سال نیز مشاهده می‌شود.
سردار علیرضا مظاهری افزود: نیروی انتظامی علیرغم اقدامات پیشگیرانه‌ای که برای اطلاع‌رسانی به جامعه انجام می‌دهد، اقدامات سلبی و برخوردی را نیز در دستور کار خود قرار داده و در این راستا علاوه بر برخورد با شبکه‌های اصلی، مقابله با خرده‌فروشان و جمع‌آوری متجاهران را نیز با جدیت دنبال می‌کند.
وی به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در پنج ماه امسال، حدود یک تن و ۷۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.
سردار مظاهری، افزایش کشف مواد مخدر صنعتی را نگران کننده خواند و گفت: در پنج ماهه امسال بیش از ۳۳ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در استان کشف شده که این رقم در مدت مشابه پارسال تنها ۹ کیلوگرم بوده است که این وضعیت باید زنگ خطری برای مسوولان و خانواده ها باشد.
سردار مظاهری افزود: نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال بیش از هزار و ۱۴۸ نفر را در خصوص قاچاق مواد مخدر دستگیر کرده و ۹ باند حمل و فروش مواد را نیز شناسایی و منهدم کرده و همچنین بیش از ۶۹ دستگاه انواع وسائط نقلیه آنان را توقیف و ضبط کرده است.
وی با اشاره به جانفشانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و تقدیم صدها شهید برای برقراری امنیت و آرامش جامعه و مقابله با مخلان امنیت عمومی گفت: پلیس خراسان شمالی نیز تا کنون ۵۷ شهید و ۱۱۳ جانباز در این مسیر تقدیم نظام اسلامی کرده است.
در پایان ۵۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، که در چندین عملیات از سوداگران مرگ به دست آمده بود، به آتش کشیده و نابود شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟