آتش‌سوزی این بار در جنگل منطقه گندک دماوند

به گزاش رکنا، مهدی حیدری با اشاره به آتش سوزی منطقه گندک، اظهار داشت: این منطقه که محل دپو، تفیک و یا دفن زباله شهرستان دماوند است، از صبح روز گذشته دچار حریق شد.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی مربوط به انباشت گاز متان و آمونیاک ناشی از زباله ها و استخر شیرابه جمع شده در این منطقه بوده است که گرمای هوا در کنار زباله ها موجب تشدید حادثه شده و علاوه بر این منطقه، مراتع اطراف نیز آتش گرفت.

آتش‌سوزی در منطقه گندک دماوند مهار شد

این مقام مسئول وسعت آتش سوزی را حدود ۵ هکتار دانست و بیان داشت: پس از وقوع آتش‌سوزی، نیروهای آتش‌نشانی از شهرهای دماوند، رودهن، کیلان، آبسرد و آبعلی به محل حادثه اعزام شدند و با تلاش عوامل نیروهای امدادی و خدماتی، اکنون آتش مهار شده و دودی که از این منطقه مشاهده می‌شود به دلیل مواد زباله پلاستیکی بوده که سوخته است.

ابوطالب عرب نکونده، مسئول آتش نشانی شهر دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: طی دو روز گذشته ایستگاه های آتش نشانی مستقر در شهرهای شهرستان دماوند در محل حضور داشته و امداد رسانی کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زباله ها اشتعال زا می باشند، عوامل آتش‌نشانی و ستاد مدیریت بحران شهرستان با ماشین آلات سنگین، در حال کنترل و خاکریزی بروی آتش هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟